حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۳ بهمن , ۱۳۹۸ 28 جماد أول 1441 Thursday, 23 January , 2020 ساعت تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 16×
  • اوقات شرعی

  • سرلشکر سلامی در مجلس: دوست داشتم داخل هواپیمای اوکراینی بودم و با آن بمیرم

    شناسه : 123897 13 ژانویه 2020 - 11:45 1 بازدید ارسال توسط :

    سرلشکر سلامی در مجلس: دوست داشتم داخل هواپیمایی اوکراینی بودم و با آن بمیرم فرمانده کل سپاه پاسداران در مجلس : هرگاه قدرت‌ها در مقابل خود مقاومت نبینند خطوط فشار را گسترش می‌دهند فکر کنید ما باید به سرعت پاسخ می‌دادیم در عین حال دشمن نیز می‌گفت اگر عکس‌العمل نشان دهید ما هم عکس‌العمل سنگین […]

    سرلشکر سلامی در مجلس: دوست داشتم داخل هواپیمای اوکراینی بودم و با آن بمیرم
    پ
    پ

    سرلشکر سلامی در مجلس: دوست داشتم داخل هواپیمایی اوکراینی بودم و با آن بمیرم
    فرمانده کل سپاه پاسداران در مجلس :
    هرگاه قدرت‌ها در مقابل خود مقاومت نبینند خطوط فشار را گسترش می‌دهند
    فکر کنید ما باید به سرعت پاسخ می‌دادیم در عین حال دشمن نیز می‌گفت اگر عکس‌العمل نشان دهید ما هم عکس‌العمل سنگین نشان می‌دهیم
    باید به گونه‌ای عمل می‌کردیم که دشمن از تصور عکس‌العمل فرو می‌نشست، ما باید روی زمین او را متوقف می‌کردیم
    می‌خواستیم با یک جنگ بزرگ از یک جنگ جلوگیری کنیم، که این راهش این بود که ما دشمن را غافلگیر می‌کردیم
    آن شرایط، شرایط جنگی بود بنده قسم می‌خورم آن شب هیچ کس نخوابید تا این که ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد و کام ما را تلخ کرد
    ما سامانه جدید را در منطقه گسترش داده بودیم تا از منافع ملت خودمان حمایت کنیم. ما نباید اجازه هیچ تعرضی را می‌دادیم.
    در این غوغا به سامانه‌های ما خبر پرواز تعدادی موشک های کروز را داده بودند و همه خود را برای انهدام موشک ها و هواپیماهای دشمن آماده کرده بودند و چون موشک کروز به لحاظ سرعت، او هم یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ است و فقط خلبان ندارد
    خبر پرواز کروزها به اپراتور داده شده بود و برای لحظاتی ارتباط او با SOC قطع شده بود، که خبر انتفاع کروزها را بشنود، با همان تصور وقتی این هواپیما پرواز می‌کرد، روی صفحه رادار او به این یقین رسیده بود که این یک تهدید جدی است.
    موقعیت پرواز هواپیما نسبت به این سامانه به گونه‌ای بود که این پرواز نزدیک شونده محسوب می‌شد
    معمولا وقتی هواپیماها هم‌راستا با سامانه ها قرار می گیرند، سطوح مقطع آنها کوچک می‌شود، اپراتور در فضای جنگی با تصور اینکه هدف کروز است، شلیک می‌کند و تصور می‌کند که یک کروز را منهدم کرده است.
    برادران ما از همزمانی شلیک و سقوط هواپیما مشکوک شده بودند
    خدا گواه است ما خودمان منشأ ایجاد این فرضیه شدیم که ممکن است موشک ما اصابت کرده باشد، آن هم به دلیل همزمانی
    اگر ما خود مبدأ شکل گیری این فرضیه نبودیم، هیچکس نمیتوانست متوجه شود.
    هیچ چیزی را دست نزدیم، نه جابجایی قطعات هواپیما، نه جابجایی سامانه و نه گراف های راداری
    با بررسی های بیشتر، احتمال اصابت این فرضیه بیشتر می شد، اما ما هرگز تا غروب چهارشنبه اطمینان پیدا نکردیم، به همین دلیل هم ستاد کل نیروهای مسلح یک تیم از متخصصین را تعیین کرد و آنها هم شروع به بررسی ماجرا کردند.
    حتی جعبه سیاه هم بازخوانی نشد، اگر میخواستیم همه چیز را بررسی کنیم،‌ شاید مدتها طول می کشید، اما در چند روز به این مسئله رسیدیم و خود ما کمک کردیم به اثبات این مسئله، تا اینکه تیم کارشناسی به این نتیجه رسید که در اثر خطاهایی که صورت گرفته این هواپیما سقوط کرده و شروع به تنظیم بیانیه و اطلاع رسانی کردیم
    خدای بزرگ را به شهادت می گیرم که دوست داشتم داخل این هواپیما بودم و با آن بمیرم ولی شاهد این ماجرای غم انگیز نباشم.هیچوقت در طول عمرم اینقدر شرمنده نبودم.
    ما خطا کردیم و تعدادی از هموطنان در اثر خطای ما به شهادت رسیدند، اما غیرعمد بوده و شرمنده هستیم و جبران می کنیم
    اجازه نمیدهیم یک نفر از مردم ما کوچکترین آسیبی ببیند، ما محکم و استوار هستیم، زانو نمیزنیم و مطمئن باشید تا ما هستیم اجازه نخواهیم داد تار مویی از سر مردم ما کم شود.
    حاضریم هر تصمیمی هرچه که باشد را بپذیریم و تسلیم به اراده ملت عزیز و بزرگ ملت ایران هستیم

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.