true
true

سیستان و بلوچستان

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۳۹۸  
true
true
۲ سناریو برای ساخت فرودگاه جدید چابهار  ۲ سناریو برای ساخت فرودگاه جدید چابهار d8a8d8a7d8b2d8b3d8a7d8b2db8c d988 d985d8afd8b1d986e2808cd8b3d8a7d8b2db8c d981d8b1d988d8afdaafd8a7d987 daa9d986d8a7d8b1daa9 d8a2d8bad8a7 5cbafce83cb79 503x350

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی کنارک به‌دلیل نظامی بودن کاربری مسافری نداشته و ترمینال فعلی مسافری آن توان و امکانات خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران و سرمایه‌گذاران را ندارد.

وی افزود: تا طی مراحل قانونی و شروع عملیات فرودگاه مستقل جدید برای چابهار، منطقه آزاد چابهار در برنامه‌ای فشرده و مدون دو ماهه بازسازی و مدرن‌سازی ترمینال مسافری آن را با حداقل یک میلیارد تومان اعتبار برعهده گرفته است.

وی گفت: در عملیات بازسازی و مدرن‌سازی کل ترمینال با استانداردهای روز دنیا تجهیز می‌شود و در مدت این دو ماه پروازها به سالن نظامی فرودگاه منتقل خواهد شد.

کردی ادامه داد: ۲ سناریو برای ساخت فرودگاه جدید پیش‌روی منطقه آزاد چابهار است، اول مشارکت در ساخت یک فرودگاه مستقل از کنارک که مجوز آن‌را سال ۹۵ شورای عالی فضایی ایران صادر کرده و سازمان هواپیمایی کشوری در حال تملک زمین ۲۷۰۰ هکتاری آن است و دوم ساخت یک ترمینال مجزا و مناسب برای فرودگاه فعلی کنارک است.

وی گفت: در صورت تصویب لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار و الحاق زمین فرودگاه به منطقه و یا الحاق آن با تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت راه و شهرسازی و منطقه آزاد چابهار، منطقه می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند،کمااینکه برای شروع فاز اول آن ۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم، سناریو دوم ما گرفتن ۲۰ هزار مترمربع زمین در سه‌راه کهیر در فرودگاه کنارک و احداث یک ترمینال مجهز مسافری با برج مراقبت و زیرساخت‌های مکمل  است تا با تجهیزات و امکاناتی متناسب کاربری مسافری و بار فرودگاه نظامی کنارک حفظ شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false