گروه : دانش و فناوری
ساعت : 18:51
شناسه : 17692
تاریخ : 31 تیر 1397
IGTVتلویزیون اینستاگرام و استفاده از آن در کسب و کار اینترنتی IGTVتلویزیون اینستاگرام و استفاده از آن در کسب و کار اینترنتی

Instagram TV)IGTV) یا تلویزیون اینستاگرام، نرم افزاری کامل‌کننده اینستاگرام است که از طریق آن میتوانید در اینستاگرام ویدیو‌های طولانی تا ۶۰ دقیقه آپلود کنید.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، احتمالا در آپدیت های اخیر اینستاگرام(نسخه ۵۱٫۰ به بعد) متوجه آیکون قرمز، نارنجی IGTV   در بالا سمت راست پروفایل خود شده باشید. با کلیک بر روی این آیکون دنیایی از ویدیو ها بر روی شما باز میشود. اما تفاوت این ویدیو‌ها با ویدیو‌های عادی اینستاگرام در طولانی بودن زمانشان تا یک ساعت است، این درواقع دلیلی است که به این قابلیت Instagram TV یا تلویزیون اینستاگرام میگویند.
البته لازم به ذکر است که با توجه به نوع حساب کاربری، حداکثر طول و حجم ویدیو برای آپلود در IGTV متغییر میباشد.
 
محدودیت های کلی: ویدیو مورد نظر جهت آپلود در IGTV باید دارای فرمت MP4 و حداقل دارای رزولوشن HD یا ۷۲۰P باشد. ویدیو حتما باید به صورت عمودی گرفته‌شده باشد و همچنین نسبت طول و عرض آن ۹:۱۶ یا ۴:۵ باشد. همچنین ویدیو مورد نظر باید دارای نرخ فریم (Frame Rate) استاندارد باشد(بین ۳۰fps تا ۶۰fps).
محدودیت های پروفایل های کوچک و شخصی: حداقل طول ویدیو مجاز برای قرار دادن در IGTV پانزده ثانیه و حداکثر آن ده دقیقه خواهد بود. همچنین حداکثر حجم قابل قبول برای ویدیو ۶۵۰ مگابایت میباشد.
محدودیت های پروفایل‌های بزرگ و تایید شده  : این گروه از پروفایل های کاربری قادر به آپلود ویدیو تا حداکثر یک ساعت در IGTV هستند. اما آپلود ویدیو های طولانی مدت (بیش از ۱۰ دقیقه) تنها از طریق کامپیوتر امکان پذیر خواهد بود.
برای مشاهده ویدیو های دیگران میتوانید به راحتی و با کلیک بر روی لوگوی آن در بالا سمت راست صفحه ویدیوهایی که دیگران آپلود کرده اند را مشاهده کنید.
برای آپلود ویدیو می‌توان از نرم افزار IGTV که جدا از نرم افزار اینستاگرام است استفاده نمایید.
 
چگونه با تلفن هوشمند یا گوشی موبایل در IGTV ویدیو طولانی مدت آپلود کنیم؟
ابتدا باید نرم افزار IGTV را برای اندروید یا IOS دانلود نمایید.
پس از نصب برنامه، آن‌ را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
بر روی تصویر پروفایل کاربری خود کلیک کرده و Create Channel را انتخاب کنید.
درخواست دسترسی‌ها (Permissions) نرم افزار را قبول کنید.
حال کانال شما برای دنبال کنندگانتان قابل مشاهده است و شما مجاز به آپلود ویدیو هستید.
چگونه با کامپیوتر یا لپتاپ ویندوزی در IGTV ویدیو طولانی مدت آپلود کنیم؟
نسخه تحت وب اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.
وارد صفحه پروفایل خود شوید و بر روی دکمه IGTV در پایین بایوگرافی خود کلیک کنید.
سپس یک پیش‌نمایش کوتاه که به شما نشان داده می‌شود. پس از آن بر روی Create Channel کلیک کنید.
پس از ساخت کانال شما قادر به آپلود ویدیو خواهید بود.
در نسخه دسکتاپ با کلیک بر روی سه نقطه و کلیک بر روی Edit می‌توانید ویدیو مورد نظر خود را ویرایش کنید.
 
چگونه از IGTV اینستاگرام در بهبود کسب‌وکار خود استفاده کنیم؟
اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد از تعداد بسیار زیادی هشتگ برای ویدیو های IGTV خود استفاده کنید. با استفاده از هشتگ‌های مرتبط و مناسب به ویدیوی خود، می‌توانید کانال خود را علاوه بر دنبال کننده هایتان به افراد بیشتری از کاربران اینستاگرام که درباره هشتگ مورد نظر درحال جست‌وجو هستند نشان دهید و به برندسازی خود کمک کنید.
با قرار دادن یک کاور تمیز و نوشتن یک عنوان جذاب، ویدیو خود را برای کاربران جذاب‌تر کنید. سایز کاور باید ۴۲۰×۶۵۴ پیکسل یا دارای نسبت طول به عرض ۱:۱٫۵ باشد.
با استفاده از بخش Insights نیز می‌توانید رفتار کاربران و همچنین وضعیت لایک‌ها ، کامنت‌ها و… را مشاهده کنید.
امیدواریم با به کار گرفتن ترفندهای نام‌برده شده بتوانید از IGTV اینستاگرام در جهت بهبود کسب‌وکار اینترنتی و برندسازی در اینستاگرام خود استفاده نمایید.