گروه : تیتریک
ساعت : 16:10
شناسه : 18621
تاریخ : 30 شهریور 1397
اصول تربیت ذهن برای رسیدن به موفقیت اصول تربیت ذهن برای رسیدن به موفقیت

نگرشی مثبت داشته باشید، اولین قدم این است که به صورت آگاهانه نگرشی مثبت داشته باشید تا بدون توجه به هر چیزی که با آن مواجه می شوید، بتوانید درس های تجربه را ببینید و به حرکت به سمت جلو ادامه دهید

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، شیرین ترین پیروزی آن است که رسیدن به آن از همه دشوارتر باشد. با این حال، هیچ فردی از شکست خوشش نمی آید. البته بعضی افراد از این قاعده مستثنا هستند. درباره توماس ادیسون که معروف ترین اختراع او لامپ حبابی بود هم این قضیه صدق می کند، به طوری که او هزار بار تلاش کرد تا بالاخره نمونه اولیه موفقی ساخت.
 
از او پرسیده شد: هزار بار شکست خوردن چه حسی داشت؟ ادیسون پاسخ داد: من هزار بار شکست نخوردم. لامپ حبابی اختراعی با هزار مرحله به نتیجه می رسید. بر خلاف ادیسون، بسیاری از ما از شکست خوردن اجتناب می کنیم. ما به قدری روی شکست نخوردن متمرکز هستیم که برای موفقیت تلاش نمی کنیم و در عوض به یک زندگی معمولی رضایت می دهیم.
 
شکست و ناکامی بزرگ ترین معلمان زندگی هستند ولی متأسفانه بیشتر مردم و به ویژه فرهنگ های سازمانی محافظه کار، نمی خواهند آن را بپذیرند. در عوض آن ها تصمیم می گیرند که محتاط عمل کنند و همان انتخاب های امن را دوباره و دوباره تکرار کنند.
 
آن ها با این عقیده فعالیت می کنند که اگر هیچ موجی ایجاد نکنند، مورد توجه نیز قرار نمی گیرند، هیچ فردی به خاطر شکست خوردن سر آن ها فریاد نمی زند چرا که به طور کلی هیچ وقت تلاش خاصی انجام نمی دهند تا به چیزی بزرگ برسند که احتمالاً ممکن است در آن شکست بخورند یا موفق شوند.
 
یکی از بزرگ ترین رازهای موفقیت، عمل کردن در دایره توانایی خودتان ولی خارج از دایره راحتی تان است. اگر چه ممکن است شما به صورت جدی با شکست مواجه شوید، در عین حال ممکن است به صورت جدی با موفقیت مواجه شوید و به همین دلیل است که ریسک و شهامت جدی ضروری هستند. در هر صورت، شما بیشتر از همیشه درباره توانایی ها، استعدادها و عزم خود یاد خواهید گرفت و اراده خود را برای چالش بعدی تقویت خواهید کرد. اگر این به نظرتان قلمروی خطرناکی است، باید بگوییم که واقعاً هم همین طور می تواند باشد ولی راه هایی وجود دارد که این ذهنیت نترس را در خود به وجود آورید.
 
نگرشی مثبت داشته باشید، اولین قدم این است که به صورت آگاهانه نگرشی مثبت داشته باشید تا بدون توجه به هر چیزی که با آن مواجه می شوید، بتوانید درس های تجربه را ببینید و به حرکت به سمت جلو ادامه دهید. این درست است که همه افراد ذاتاً مثبت اندیش نیستند. برای این که نگرش خود را عوض کنید، ابتدا باید یک انتخاب را برگزینید، باید به طور مرتب انتخاب کنید که نگرشی مثبت داشته باشید.
 
مطالب انگیزشی بخوانید و گوش دهید، مدام محتوایی بخوانید و گوش دهید که این نگرش را تقویت کند. تا می توانید کتاب های انگیزشی درباره تفکر مثبت بخوانید. مطالعه شکست ها و واکنش متعاقب افراد موفق می تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر مدیر سازمان هستید، به کارکنانی که به رغم تلاش زیاد در موضوعی با شکست مواجه شدند پاداش دهید و از تلاش های آن ها در سازمان تقدیر کنید تا همه متوجه شوند که شکست خوردن کاملاً قابل قبول است. بنابراین کارکنان پیش خود خواهند گفت: من همکار خود را می بینم که در کارش شکست خورد و نه تنها سر کار بازگشت، بلکه پیشرفت بیشتری هم کرد. من هم می توانم شکست بخورم و روز بعد سر کارم بیایم. همکارم گواهی بر این موضوع است.