گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 11:38
شناسه : 18631
تاریخ : 31 شهریور 1397
روستای «قلعه نو» به دهکده گردشگری روستایی تبدیل می شود روستای «قلعه نو» به دهکده گردشگری روستایی تبدیل می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: روستای «قلعه نو» شهرستان «زهک» به اولین دهکده گردشگری روستایی استان تبدیل می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،مجتبی میرحسینی اظهار داشت: در دهکده های گردشگری روستایی کلیه امکاناتی که بیانگر یک زندگی روستایی باشد از جمله لباس محلی، غذای محلی و سبک زندگی روستایی به نمایش گذاشته می شود، همچنین برگزاری مسابقات محلی از جمله شتر سواری و کبدی نیز از جمله برنامه های اجرایی در این دهکده ها هستند.
وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در این دهکده ها محصولات روستایی به فروش برسد و تا جایی پیش برود که هر منطقه را با محصول تولیدی مردمش بشناسند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ایجاد دهکده های گردشگری در «تمین»، «دامن»، «ناهوک»، «گرگان»، «لادیز» و «منزل آب» نیز مطرح شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه لازم است تا حوزه صنعت و گردشگری جایگزین نفت و اقتصاد بر پایه کشاورزی شود، همچنین باید مطالعات جامع گردشگری انجام شود تا به توسعه بازار ایران دست یابیم.
میرحسینی بیان کرد: تاکنون ۱۸۰۰ اثر تاریخی استان سیستان و بلوچستان در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است و تعداد آثار ناملموس استان نیز ۴۹ اثر است که با تلاش این نهاد آن ها نیز در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی گفت: در بخش گردشگری نیازمند تبلیغات گسترده منطقه ای، ملی و بین المللی هستیم، همچنین باید زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی نیز تکمیل شود تا بتوان مسیر را برای ورود گردشگر به استان هموار کرد.