گروه : دانش و فناوری
ساعت : 19:03
شناسه : 18746
تاریخ : 09 مهر 1397
دیدار مدیرعامل گوگل با قانون گذاران جمهوری‌خواه دیدار مدیرعامل گوگل با قانون گذاران جمهوری‌خواه

به گفته روزنامه وال استریت ژورنال، ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل در جلسه‌ای خصوصی با قانون گذاران جمهوری‌ خواه در آمریکا دیدار خواهد کرد تا پیرامون مسائلی مربوط به کارش در چین و ادعای بی توجهی سیاسی پاسخگو باشد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،ساندار پیچای (Sundar Pichai)، مدیرعامل گوگل در جلسه‌ای خصوصی با قانون گذاران جمهوری‌ خواه در آمریکا دیدار خواهد کرد تا پیرامون مسائلی مربوط به کارش در چین و ادعای بی توجهی سیاسی پاسخگو باشد. این جلسه از سوی کوین مک‌ کارتی (Kevin McCarthy)، رئیس اکثریت خانه نمایندگان ترتیب داده شده است؛ مک‌کارتی، گوگل را متهم به کنترل اینترنت با انتشار اخبار منفی درباره محافظه کاران در نتایج جستجو  علیرغم انکار مدیران این شرکت کرده است.
 
روزنامه اقتصادی سیاسی وال استریت ژورنال گزارش داد که پیچای همچنین تصمیم دارد در جلسه کمیته قضایی مجلس نمایندگان در ماه نوامبر پس از انتخابات میان دوره‌ای شرکت کند.
 
مدیرعامل گوگل در گفتگو با این روزنامه گفت: من به دنبال ملاقات با اعضای هر دو حزب، پاسخ به طیف وسیعی از سؤالات و توضیح در مورد رویکردمان هستم. این جلسات، تاریخ طولانی گوگل در ارتباط با کنگره، از جمله ۷ بار شهادت در سال جاری در کنگره را نشان می‌دهد.
 
مک‌ کارتی، به عنوان حریف لفظی گوگل برای بی‌ طرفی در اینترنت اوایل ماه جاری در توییتر پیام داد که دعوت از گوگل انجام خواهد شد؛ وی در همان توییت گوگل را به حمایت از گروه چپ برای متوقف کردن ترامپ متهم کرد. همکاری با روسیه و چین برای سانسور اینترنت، حتی درصورت لغو قرارداد نظامی با ایالات متحده و نادیده گرفتن نشست مجلس سنا از دیگر اتهامات پیچای است.
 
رئیس اکثریت مجلس نمایندگان خطاب به وال استریت ژورنال اعلام کرد: گوگل باید به سؤالات زیادی پیرامون گزارشات متعصبانه در نتایج جستجوی خود، نقض حریم خصوصی کاربران، رفتار ضدرقابتی و معاملات تجاری با رژیم های سرکوبگر مانند چین پاسخ دهد.
 
او پیش از این به مثالی از ادعایش مبنی بر تعصب ضد محافظه‌کارانه گوگل در نتایج جستجو اشاره کرد و آن را «اصول نازی (نازیسم)» تحت ایدئولوژی حزب جمهوری خواه کالیفرنیا نامید. گوگل نیز خرابکاری در ویکی پدیا را برای توصیف گری مقصر دانست که در جعبه اطلاعات ظاهر شد و به سرعت آن را حذف کرد.
 
اگرچه مک‌ کارتی به قرارداد خاصی در توییت خود اشاره نکرد اما شاید منظورش پروژه «Maven»، برنامه‌ای برای فیلم‌هایی ضبط شده بوسیله پهپاد باشد که ارائه دهنده هوش مصنوعی به وزارت دفاع آمریکا بود. گوگل به دلیل نگرانی‌های اخلاقی و واکنش شدید کارمندانش، تصمیم گرفت پس از پایان قرارداد آن را تمدید نکند.
 
در ماه اوت ۲۰۱۸، منابع آگاه توضیح دادند که گوگل در حال کار روی نسخه موتور جستجوی خودش برای چین است؛ نام رمزی این پروژه «Dragonfly» بود و به مقررات سانسور دولتی پیوست. این امر موجب ایجاد دودستگی و واکنش بیشتر کارمندان از جمله جک پولسون (Jack Poulson)، دانشمند ارشد تحقیقاتی شد. پولسون گفت که ۵ نفر از کارمندان گوگل از پروژه مذکور استعفا داده‌اند و این نشان دهنده فقدان تعهدات عمومی حقوق بشر است.
 
جِف سشنز (Jeff Sessions)، دادستان کل ایالات متحده در بخشی از حملات حزب جمهوری‌خواه به تعصبات سیاسی در رسانه اجتماعی همچنین با وکلای دادگستری ایالتی دیدار خواهد کرد تا در مورد توقیف کاربران محافظه‌کار در رسانه اجتماعی بحث کند.