گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 16:20
شناسه : 18808
تاریخ : 14 مهر 1397
۱۰ هزار فعال صنایع دستی در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند ۱۰ هزار فعال صنایع دستی در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ هزار فعال حوزه صنایع دستی در این استان شناسایی شده اند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،علیرضا جلالزایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای نخستین بار طرح شناسایی و بیمه صنعتگران کشور به دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت پایلوت از شهریور ماه در سیستان و بلوچستان آغاز شده است.
 
وی افزود: با شناسنامه دار شدن فعالان حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان دیگر محصولات دست ساخته این افراد به قیمت ارزان به دست دلالان نمی رسد و آنان می توانند در نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی شرکت و آثار خود را به نمایش بگذارند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان سوزن دوزی، سکه دوزی و حصیر بافی بلوچستان، سفال کلپورگان سراوان، سفال هلونچکان نیکشهر، سفال کوهمیتک سرباز، خُلَک بافی، گلیم بافی، سیاه دوزی، صنایع دستی دریایی، پارچه بافی سنتی(جومه بافی)، کارت بافی(نوار بافی) تسبیح سازی، زیورآلات سنتی، خامه دوزی سیستان، لباس های محلی، یزدبافی و آهنگری را از جمله رشته های صنایع دستی استان ذکر کرد.
 
وی از برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در زاهدان خبر داد و افزود: این نمایشگاه ۲۸ آبان به مدت پنج روز در محل نمایشگاههای بین المللی زاهدان گشایش می یابد.
 
جلالزایی اضافه کرد: امسال ۱۶۰ غرفه برای عرضه محصولات حوزه صنایع دستی سیستان و بلوچستان و حدود ۶ سیاه چادر در این نمایشگاه پیش بینی شده است.