گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 18:42
شناسه : 19067
تاریخ : 25 مهر 1397
روان درمانی در کویر لوت عامل جذب جهانگردان اروپایی است روان درمانی در کویر لوت عامل جذب جهانگردان اروپایی است

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: روان درمانی در کویر لوت عامل جذب جهانگردان اروپایی است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،مجتبی میرحسینی در نشست با مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، اظهار کرد: مهمان نوازی مردم سیستان و بلوچستان یک ظرفیت بسیار خوب است که در جذب و حفظ گردشگر بسیار موثر واقع شده است.

 میرحسینی گفت: بیابان نیز همانند سواحل استان به یکی از دلایل مهم سفر جهانگردان اروپایی به کویر لوت  تبدیل شده و بسیاری از آنها برای استفاده از سکوت و آرامش  به مناطق کویری سفر می کنند.

وی سفرنامه آندره ژید از سفر به شرق را عامل موثری برای سفر قشر جدیدی از گردشگران اروپایی به بیابان های ایران دانست و گفت: تجربه این نویسنده معروف فرانسوی از مراقبه در بیابان، سبب شده تا قشر جدیدی از گردشگران و جهانگردان که به دنبال عرفان شرقی هستند، مشتاقانه روزهای متوالی را در دل کویرهای سیستان و بلوچستان و ایران سپری کنند.

معاون گردشگری اداره کل  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: اولین تورهای گردشگری خارجی در سیستان و بلوچستان سال گذشته از آلمان و اتریش به این استان سفر کردند و امسال نیز ۳ تور خارجی برای حضور در کویر استان تعریف شده است.

وی گفت: کویر لوت یک اثر طبیعی بزرگ و بکر است که ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر به استان را دارا می باشد.

میرحسینی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های درمانی و ورزشی کویر، ایجاد مجتمع های چند منظوره نقش مهمی را در کنار سازماندهی اقامتگاه‌های بوم گردی داشته که نتیجه آن حضور گردشگران خارجی زیادی در استان می باشد