گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 10:47
شناسه : 19170
تاریخ : 01 آبان 1397
آزادسازی ۸۷ محدوده معدنی اکتشافی در سیستان و بلوچستان آزادسازی ۸۷ محدوده معدنی اکتشافی در سیستان و بلوچستان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سومین مرحله آزادسازی محدوده های اکتشافی در سیستان و بلوچستان ، تعداد ۸۷ محدوده معدنی مشمول آزاد سازی قرار گرفت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمود رضا رحمتیان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی ( شماره ۱۵۵۴۴۱/۶۰ مورخ ۱۲ شهریورماه ۹۷ ) وزارت صنعتت و اعلامی در سامانه کاداستر، سومین مرحله آزاد سازی محدوده و پهنه های اکتشافی استان به مرحله اجرا گذاشته شد.
 
 
وی افزود: در آزاد سازی انجام شده تعداد ۱۲۹ محدوده اکتشافی و ۲ پهنه اکتشافی همزمان با سراسر کشور در سامانه کاداستر معادن جهت متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش آزاد گردید، که ۸۷ مورد ثبت محدوده صورت گرفته است.
 
 
وی گفت: تاکنون دو مرحله آزادسازی محدوده های معدنی و پهنه های اکتشافی در طی سال های ۹۴ و ۹۵ در سطح کشور اقدام و مرحله سوم نیز در زمان مقرر انجام شده است.
 

 
وی هدف از این اقدام را فراهم نمودن بستر جذب سرمایه، ایجاد اشتغال پایدار و بهره برداری مناسب از ظرفیت های معدنی کشور عنوان کرد. به گفته رحمتیان آن گروه از محدوده ها که در مرحله دوم به هردلیلی آزاد نشده بودند و اکنون نیز از نظر قانونی مشکلی برای آزادسازی آنها نبوده این بار در فهرست محدوده های قابل آزادسازی مرحله سوم قرار گرفته اند.
 
 
رحمتیان در ادامه افزود: کلیه محدوده های درخواست صدور پروانه اکتشاف ابطالی، پروانه های اکتشاف ابطالی و محدوده های اکتشافی بلاتکلیف، بدون سابقه قبلی و مجهول که حداقل یکبار به مزایده رفته و متقاضی نداشته اند از جمله محدوده های مشمول آزادسازی بوده اند.
 
 
وی تاکید کرد: باقی مانده پهنه های مصوب که جلسه نهایی آنها برگزار شده و مناطق امیدبخش آنها با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان ها ابلاغ شده است نیز مشمول آزادسازی این مرحله قرار گرفته اند.
 
 
وی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی مقام عالی وزارت در رابطه با تعیین تکلیف محدوده های راکد و کم کار معدنی کشور ، آن گروه از افراد حقیقی که پروانه اکتشاف آنها پس از ۲۳ خرداد سال جاری ابطال شده است ، به مدت یکسال امکان ثبت محدوده جدید در سامانه کاداستر را نخواهند داشت .