گروه : تیتریک
ساعت : 16:13
شناسه : 19194
تاریخ : 01 آبان 1397
معتمدین و بزرگان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند معتمدین و بزرگان زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند

سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان در جمع معتمدین و بزرگان شهرستان خاش اظهارداشت: بزرگان و معتمدین می توانند با استفاده از تمکن مالی و مشورت با کسانی که تجربه سرمایه گذاری موفق در سایر نقاط کشور را دارند؛ و با بهره گیری از تجربه و سرمایه بهترین محصولات را تولید و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،استاندار گفت: جوانان جامعه نیازمند شغل، رفاه و تشکیل خانواده هستند و نقش شما معتمدین در سرمایه گذاری کلان و ایجاد اشتغال برای این جوانان بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: وقتی زمینه اشتغال جوانان و افراد جویای کار به ویژه در نقاط مرزی فراهم شود، مرز اسکان جمعیت خواهد داشت و این حضور جمعیت خود به خود امنیت را به وجود می آورد.
 محبی تصریح کرد: دولت در حال حاضر تسهیلات اشتغالزایی خوبی برای روستاییان در نظر گرفته و از آنجایی که این تسهیلات بدون سود هستند؛ این موضوع نیاز به تشویق مردم و اطلاع رسانی علما و معتمدین دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان به قسمتهایی از محدوده جغرافیایی شهرستان های خاش و میرجاوه اشاره کرد و گفت: در این مناطق به ویژه در شهرستان میرجاوه  زیرساخت های آبی و خاکی خوبی وجود دارد و می توان در زمینه کاشت نخیلات و صادرات خرما و پرورش شتر  هم در تولید گوشت برای مصارف داخلی کشور و هم صادرات فرآورده های گوشتی و شیری آن مورد استفاده قرار گیرد.
 محبی خاطرنشان کرد: وجود مرز باید توام با تامین معیشت باشد اما تاکنون فقط در حد دادوستد های کوچک و شخصی از این ظرفیت استفاده شده در حالی که کارهای اقتصادی بزرگ و گسترده اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.
سید دانیال محبی افزود: ظرفیت هایی همچون سواحل زیبا، صید و صیادی، کاشت درختان موز، نارگیل، چیکو، نخیلات، پرورش دام به ویژه شتر و اقیانوس چشم‌نواز از جمله ظرفیتها و قابلیتهای بالقوه استان است که علاوه بر تلاش دولت باید با تلاش و همت خود سرمایه‌گذاران بومی استان شکوفا و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.
 وی گفت: وقتی زمینه اشتغال افراد جوان و جویای کار فراهم شود؛ جمعیت در مرز اسکان می یابد و با حضور جمعیت خود به خود امنیت فراهم خواهد شد.
رئیس شورای تامین استان در ادامه به موضوعات امنیتی اخیر استان و گروگانگیری در مرز میرجاوه پرداخت و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های انسانی و جغرافیایی؛ و از آنجایی که هرچه جامعه آگاهتر و دارای ظرفیت‌های انسانی بیشتری باشد؛ انسجام و امنیت بیشتری بر آن جامعه حاکم می‌شود؛ لذا مولفه های ایجاد امنیت در منطقه خاش به طور ویژه وجود دارد.
 سید دانیال محبی به نقش موثر علما و معتمدین در ایجاد امنیت اشاره کرد و بیان داشت:  انسان هایی که دایره اثرگذاری بیشتری در جامعه دارند، می توانند منادی وحدت و انسجام و مودت در آن جامعه باشد و این دوستی و مودت است که امنیت را ایجاد می کند.
وی افزود: معتمدین و بزرگان ما می‌توانند با ایجاد شرایط بهبود معیشت افراد جامعه و همچنین هم افزایی سه جانبه بین خودشان، مردم و نهادهای امنیتی راهکارها و پیشنهادات موثر در ایجاد امنیت را جمع بندی و فضا را برای انسانهای مخل امنیت تنگ کنند.
وی در پایان خطاب به حاضرین گفت:  استفاده از توانایی و ظرفیت‌های خدادادی تکلیفی است که خداوند بر عهده همه انسان‌ها گذاشته و معتمدین قطعا می‌توانند در ایجاد امنیت از این ظرفیت استفاده کنند.