گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 9:48
شناسه : 19345
تاریخ : 09 آبان 1397
موفقیت همین جاست فقط کافیه اراده کنی موفقیت همین جاست فقط کافیه اراده کنی

ما نیاز به دخترانی داریم که در دانشگاهها  بخصوص در رشته ای علوم انسانی تحصیل نمایند و معلمان آینده جامعه باشند تابه آموزش فرزندان ما همت بگمارند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،موفقیت واژه زیباییست که همه ما دوستش داریم و تمام تلاش و همت خودمان را به کار می بندیم تا به آن برسیم و اصلا راحت تر بگویم هدف همه ما از زندگی کسب موفقیت در زمینه های گوناگون است .
 
زنان و دختران سیستانی و بلوچستانی چند سالی است که پل های تعصبات کور و  به دور از فرهنگ والای اسلام را شکسته اند و با ورود به فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی ، علمی و هنری خوش درخشیده اند و باعث افتخار کشور و استانمان شده اند یکی از این خانمهای باهوش و با استعداد خانم زینب ریگی است .
 
این بانوی موفق در شهریور ماه امسال موفق به کسب گواهینامه افتخار و عنوان مقاله برتر در کنگره بین المللی میکروب شناسی در دانشگاه علوم پزشکی تهران شد.
 
مجله بانوک هم ضمن تبریک به این بانوی موفق مصاحبه ای با ایشان ترتیب داد که حتما از خواندن آن و توصیه های خانم ریگی لذت خواهید برد.
 
بانام و یاد خدا واستعانت ازدرگاه بیکرانش وباعرض سلام خدمت دست اندرکاران مجله بانوک،خیلی خوشحالم ازاینکه به بنده حقیر این فرصت دادید که درخدمتتون باشم،سپاسگزارم
 
زینب ریگی هستم ، سال ۱۳۶۵درشهر زاهدان بدنیا اومدم،دوران کودکی ام سپری شد تااینکه به بهار علم ودانش رسیدم ،دوران ابتدایی،راهنمایی ومتوسطه رادر زاهدان باموفقیت به پایان رسانیدم باتوجه به علاقه بیش ازحدم به درس شیمی وزیست شناسی،در دوران متوسطه رشته علوم تجربی رو انتخاب کردم
 
دردوران تحصیلم همیشه دنبال پیشرفت علمی بودم وچندین تقدیرنامه استانی وکشوری داشتم ،یکی ازاین تقدیرنامه ها مربوط  به مقاله ام درمسابقه پرسش مهر۳که ازسوی ریاست محترم جمهوری اسلامی درمراسم بازگشایی مدارس درمهرماه طرح می شد و مقاله من هم حائز رتبه برتر کشوری شد.
 
در حال حاضر دانشجوی ترم۳درمقطع کارشناسی ارشد دانشگاه لاهیجان دررشته بیو تکنولوژی هستم یکی ازموفقیت های من دراین ،شرکت درکنگره بین المللی میکروب شناسی دردانشگاه علوم پزشکی تهران بامعدل ۱۹/۸۶وپذیرفته شدن مقاله ام باعنوان عامل انتقال بیماری ها از طریق مسواک بود
 
هفدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی در تاریخ ۲تا۴شهریور ماه در محل دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شدکنگره هفدهم درکنار سرفصل های متعدد و متنوع اهداف خاصی نظیر پرداختن به اهمیت عفونت های بیمارستانی و مقاومت های میکروبی و آخرین اطلاعات مربوط به مقاومت دارویی در ایران و سایر نقاط جهان وجست وجوی اهداف جدید جهت استفاده از آنتی بیوتیک های جدید وموثروآشنایی با متابولیت های جدید میکروبی و موارد استفاده از آنها را داشت.
 
همچنین مباحث مربوط به نانو تکنولوژی در میکروب شناسی پزشکی،مشکلات بیماری های ریوی سل وغیرسلی در ایران و جهان وروش های نوین تشخیص وتایپینگ میکروب های بیماری زا ازدیگر محورهای اختصاصی کنگره بود.
 
روزگار ما دوران پیشرفت وترقی هست،ولی بالاترین دغدغه دختران شده رژ ،لاک ،عطر وغیره.من تنها خواسته ام ازدختران کشورم و بویژه هم استانی های عزیزم خانم های سیستانی و بلوچ این است که دغدغه این مسائل را نداشته باشند من نمی گویم این موارد  خوب نیست  ولی هر چیزی  تایه حدی خوبه و سعی کنید بیشتربدنبال پیشرفت علمی خودشون وجامعه باشید  وباعث افتخار کشور و استان خودتان  باشید .
 
من به این امراعتقاد دارم که اگر دریک جامعه روبه رشد باشد  ،زنان اون جامعه ازنظر سواد ومنظر علمی وابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی وحتی قومی به درجات بالادست پیداکننداین نشان دهنده یک تغییر آشکار دربطن جامعه برای حرکت سریع تر جهت رسیدن به توسعه آرمانی است
 
باتوجه به نقش مهم زنان ودختران در تربیت نسلهای آینده نیاز است بانوان باید ضمن  بالا بردن روحیات معنوی درخود به  به فکر تربیت صحیح فرزندان و رشد علمی و تحصیلی آنان باشند خانمهای بلوچ باید بدانند کع اگر تحصیل کرده باشند خانواده و جامعه هم پیشرفت خواهد کرد .
 
با توکل بر خدا در آینده شاهد این باشیم که دختران استان ما در رشته های پزشکی هم تحصیل کنند تا اوضاع بهداشتی و سلامتی در منطقه ما هم تغییر کند و پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته باشیم .
 
ما نیاز به دخترانی داریم که در دانشگاهها  بخصوص در رشته ای علوم انسانی تحصیل نمایند و معلمان آینده جامعه باشند تابه آموزش فرزندان ما همت بگمارند.
 

 
خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد تحصیل دختران وزنان بلوچ در دانشگاههای مهم کشور هستیم وخوشبختانه این روند رو به رشد است وامید می رود که  مردان جامعه ما در این امرمهم زنان ودختران را حمایت کنندهانطور که می دانیم موفقیت جامعه مدیون شیر زنانی است که مردانی پاک را در دامن خود پرورش داده اند .
 
وبازهم به دختران وزنان بلوچ و سیستانی به عنوان یک خواهر کوچک توصیه میکنم در هر کجا که تحصیل میکنند حجاب و اصالت خود راحفظ نموده وارزشهای اسلامی را رعایت کرده و به فکر تحصیل هم باشید.
 
در پایان فرصت را مغتنم شمرده ومراتب تشکر خودرااز حمایت ارزشمند خانواده محترمم،اساتید بزرگوارم،هم استانیهای عزیزم  وبخصوص مجله پرطرفدار بانوک را اعلام می نمایم.