گروه : گزارش » ورزشی
ساعت : 9:58
شناسه : 19347
تاریخ : 09 آبان 1397
لحظاتی همراه با بانوان  کریکت باز استان سیستان و بلوچستان لحظاتی همراه با بانوان کریکت باز استان سیستان و بلوچستان

توقعشان از مسئولین این است که بیشتر حمایت کنند،دراین مورد بسیار ضعیف هستند وبا کمبود امکانات شدید مواجه هستند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ،کریکت ورزشی شاد و پرتحرک است،که در سیستان و بلوچستان طرفداران خاص خودش را داردو خوشبختانه بازیکنان این استان دراین رشته ورزشی جزءقدرتمند ترین ها درکشورهستند،چندی پیش اردوی انتخابی تیم ملی بانوان کریکت از بین بازیکنان سراسراستان در زاهدان برگزار شد.مجله بانوک  هم برای تهیه گزارش به این اردوسری زد وماحصل گفتگوبا این ورزشکاران گپی خودمانی شدکه درادامه می خوانید.
 
اولین کسی که توجه ام را به خودش جلب کرد،خانمی بود که همراه فرزند۲ساله اش نشسته بود ومشغول مادری کردن برای اوبود.به سمتش رفتم وازاو خواستم خودش را معرفی کند،با انرژی وروی گشاده جواب داد:
 
مهین خیر خواه هستم، متولد سال۱۳۶۴شهرستان سراوان ،فوق لیسانس رشته تربیت بدنی ازدانشگاه بروجرد.
 
پرسیدم چندسال است ازدواج کرده اید؟ سال ۸۵ازدواج کردم ودو فرزند دارم یک پسر۹ساله واین دختر۲ساله.
 
ازدواج وبچه داری مانع فعالیتهای ورزشی شما نشده یااختلالی درآن ایجادنکرده؟ خیر بلکه انگیزه بیشتری هم درمن ایجادکرده وبا کمک خانواده وهمکاری آنها توانستم تا این مرحله پیش بروم اگرهمه چیز سر جای خودش باشد مشکلی پیش نخواهد آمد .
 
چه برنامه ای برای آینده دارید؟بنده مسئول ورزش بانوان سراوان هستم ودر دانشگاه هم تدریس میکنم،یکی از اهداف بزرگم این است که ورزش بانوان را در شهرسراوان گسترش بدهم مخصوصا ورزشهای همگانی چون مادر موفق و ورزشکاربرای جامعه یقینأ قهرمان تربیت می کند.
من می خواهم این ذهنیت که سراوان شهرکوچک ومرزی هست را ازذهنهای دیگران باقهرمانی وموفقیت ازبین ببریم ومی خواهیم این شهرستان ملی پوش داشته باشد.
 
چشم انداز این ورزش را درآینده چگونه می بینید؟ بنده آینده را درخشان می بینیم به نظرم درآینده مطمئنأ موفقیتهای زیادی خواهیم داشت وبا همت بانوان شهرستانمان حتماًیکی دونفرازاعضای تیم ملی کریکت ازبین بچه های ما خواهند بود.
 
چه توقعی ازمسئولین دارید؟ ازمسئولین عزیز درخواست می کنم به ورزش بانوان توجه خاص داشته باشند خصوصاً قسمت بلوچستان ومناطق مرزی که واقعاً استعداد بالقوه ای دارند،که بتوانیم ازآنها استفاده کنیم و ورزش استان و کشور را به سطوح ملی وعالی برسانیم.
 
نقش خانواده درموفقیت شما چه بوده؟ خانواده نقش اصلی واساسی در موفقیت من داشتند وبا یاری وهمراهی آنان توانستم با وجود داشتن بچه کوچک هم به تحصیلات عالی برسم هم ورزشم را ادامه دهم،و وجود بچه هیچ مانعی برای ادامه فعالیتم نبود ونخواهد بود.
 
چه صحبتی با بانوان استان دارید؟ موفقیت و پیشرفت نیاز به پشتکار دارد پس تلاش،تلاش وتلاش تا رسیدن به اوج..
 
یک جمله به عنوان یادگار به خوانندگان و طرفداران نشریه بانوک بگویید؟ خواستن توانستن است،پس من میتوانم باید سر لوحه کارشان باشد.
 
فائزه جانی از زاهدان یکی دیگرازبانوان حاضر در اردو بود،که برنامه اش برای آینده آماده شدن برای مسابقات قهرمانی کشوری دراستان فارس و اردوی تیم ملی ۲۰۱۶-۲۰۱۷که تمام هدفم تیم ملی است. توقع خانم جانی ازمسئولین این است که همت کنند وکمی حمایتهایشان را بیشتر کنند،چراکه استعدادهای
بچه های این استان خوب است، وتوانایی رسیدن تا قهرمانی تیم ملی را دارند.
 
صحبت شان با بانوان استان هم این است که فکر نکنید اگر ورزش کنید به صورت پیشرفته حتما باید زندگی وخانواده را رها کنید با برنامه ریزی به همه مسائل زندگی ودرکنارش به ورزش هم روی بیاورند، من در چند رشته ورزشی مثل شمشیر بازی،اسکیت وکریکت،ولی هیچ لطمه ای به زندگی ودرسم نخورد.
نقش خانواده در موفقیتم واقعا مهم بود وباعث پیشرفت من شدند،چون ازبچگی مادرمشوق من بودند وعلاوه برسرپرستی تیم که کار سختی بود زحمت رفت وآمد وبردن وآوردن من راهم برعهده گرفته بودند.
 
یک جمله به عنوان یادگاربه خوانندگان  نشریه بانوک بگویید: موفقیت یعنی خودم.
 
خانم مریم نارویی که بسیار خوش خنده وخونگرم بودند وانرژی مثبت زیادی به من دادند از ایرانشهر دراین اردو شرکت کرده بودند وبسیار مفید ومختصر به سوالاتم جواب دادند. برنامه شان برای آینده،قهرمانی وعضو تیم ملی شدن می باشد،چشم اندازه آینده کریکت بانوان را درحال پیشرفت و قهرمانی می بینند. توقعشان از مسئولین این است که بیشتر حمایت کنند،دراین مورد بسیار ضعیف هستند وبا کمبود امکانات شدید مواجه هستند،حتی بچه های تیم ایرانشهر لباس و تجهیزات ندارند و وقتی تمرینات آقایان تمام می شود با وسایل آنها تمرین می کنند، که اندازه شان هم نمیشود.
 
صحبتشان با بانوان استان این است که به ورزش کریکت روی بیاورند،واین رشته ورزشی را به جایگاه بالاتری ببرند. نقش خانواده را واقعا مهم ارزیابی می کنند وبا خنده می گویند:ازخانواده واقعا ممنونم که من را تحمل می کنند با این تمرینات گاه وبی گاهم.
 
جمله ای که خانم نارویی به مجله بانوک هدیه می دهند این است: سعی بیشتر،موفقیت بیشتر،خوشحالی بیشتر.
 
خانم مهین گرگیج هم از زاهدان دراین اردو شرکت کردند،وبا دقت به حرف های ما گوش می کنند،بعد ازتمام شدن صحبتهای خانم نارویی دستش را بالا می بردوگویند نوبتی هم که باشد نوبت من است. به نام خدا مهین گرگیج هستم .(می خندند وپس از خنده ای طولانی ادامه می دهد) ورزش کریکت درمیان بانوان استان سیستان وبلوچستان روبه پیشرفت است ودرهمه شهرستانها فعال می باشد ودرآینده حرف اول را در کشورمی زند وممنونیم ازمسئولین که پرتلاش ازما حمایت می کنند، وباز هم می خندد ومی گوید قسمت مسئولین از افعال معکوس (بید).
 
صحبتم با خانمها این است که به فکر خودشان وسلامتی شان باشند وبه ورزش بپردازند، و جمله یادگاری من این است: زن بودن یعنی فرشته بودن،فرشته های مهربان قدر خودتان را بدانید. و موفقیت همیشه ازآن ما واستان ماست بعد با خنده می گوید فکرکنم بیشتر ازیک جمله یادگاری گذاشتم ودرادامه صحبتهایشان گفتند ازاین فرصت استفاده میکنم  واز خانواده که بزرگ ترین حامی ام بودند مخصوصا پدر ومادرم که مرا همیشه مورد حمایت و تشویقشان قرار می دادند کمال تشکر را دارم،امیدوارم بتوانم فرزند خوبی برای آنها و میهنم باشم. پس از اتمام صحبتهایشان نفس عمیقی کشیدند و گفتند همین…راستش من به عنوان گزارشگر حرف دیگری برای گفتن نداشتم.
 
یکی دیگر ازافرادحاضر در آنجا خانم صبا باران زهی بودند که از شهرستان سراوان آمده بودند وکم سن وسال ترین عضو گروه بودند و۱۵ سال بیشترنداشتند.
صبا خانم به آینده ی ورزش کریکت بانوان،امیدوار است. برنامه اش برای آینده بالا بردن قدرت،استقامت وهمت خودش است،دوست دارد بچه های استان و خانمها به ورزش روی بیاورند هر ورزشی که شد،مخصوصا کریکت. ازنظر او خانمها نباید به خاطر وظایفشان در خانه داری و بچه داری از ورزش دست بکشند وسلامتی همه در ورزش است،باید حتما ورزش کنند ومادران قوی ای باشند.
 
در پایان خانم فرشته جانی به جمعمان پیوستند وگفتند من مصاحبه نمیکنم فقط از نشریه بانوک متشکرم که به جمع ما آمدند وفقط یک صحبت کوتاه با خانمها دارم آن هم این است:
 
زن بودن یکی ازبهترین موهبتهای الهی است، یک زن،یک خواهر،یک مادر ویک دخترخوب بودن ،خودش نوعی قهرمان بودن است،چه بهتر که این قهرمانی را به قهرمانی در ورزش هم پیوند بزنند ودر اوج شادابی زندگی کنند.
 
وقتی درحال تنظیم این گزارش بودم فهمیدم از بین عزیزانی که در اردوی انتخابی تیم ملی شرکت کرده بودند خانم فرشته جانی به عنوان یکی از اعضای تیم ملی بانوان انتخاب شده اند که من و نشریه بانوک ازهمین جا به ایشان تبریک می گوییم.