گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 18:34
شناسه : 19379
تاریخ : 09 آبان 1397
اجرای ۱۲۰۰ طرح اشتغال‌ زایی مددجویان در سیستان و بلوچستان اجرای ۱۲۰۰ طرح اشتغال‌ زایی مددجویان در سیستان و بلوچستان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: در نیمه نخست سال‌جاری یک‌هزار و ۲۳۶ فرصت شغلی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۷۲ میلیون تومان برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، در نیمه نخست سال‌جاری یک‌هزار و ۲۳۶ فرصت شغلی با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۷۲ میلیون تومان برای مددجویان استان سیستان و بلوچستان اجرا شد.
 
رمضان پودینه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برگزاری جلسات توجیهی با ادارات کمیته امداد شهرستان‌های مختلف استان به منظور تبیین و توضیح فرایندهای ارایه خدمات اشتغال، حرفه‌آموزی و کاریابی و همچنین با هدف شفاف‌سازی فرایندهای اجرایی و آشنایی کامل مددکاران با نحوه ارائه خدمات اشتغال به نیازمندان صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به برنامه‌ریزی جهت شناسایی و ساماندهی مددجویان واجد شرایط خدمات اشتغال و در نتیجه تهیه بانک اطلاعاتی، افزود: شناسایی اقشار نیازمند با کمک بخشداران، ائمه جمعه و جماعت و سایر مسئولان مربوطه و تهیه بانک اطلاعاتی برای ارایه خدمات اشتغال‌زایی به این گروه در دستور کار قرار دارد.
 
وی ادامه داد: اجرای طرح آمایش محیط کسب وکار و احصاء نیازمندی‌های مورد نیاز در تمامی روستاها، محله‌های شهری و اطلاع رسانی نیازمندی‌های شغلی به مددجویان متقاضی اشتغال از دیگر برنامه های در دست اقدام این نهاد است.
 
پودینه بیان کرد: همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارایه خدمات مشاوره شغلی دقیق و جامع به متقاضیان اشتغال و تعیین نوع خدمت قابل ارایه آن‌ها از جمله آموزش، کاریابی و تسهیلات اشتغال صورت گرفته است.
 
وی اظهار کرد: در این رابطه در شش ماهه نخست سال‌جاری یک‌هزار و ۲۳۶ طرح اشتغال در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری، شیلات، صنایع دستی و خدمات با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۷۲ میلیون تومان برای مددجویان ایجاد شد.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: ۵۳۶ فرصت شغلی با اعتبار هشت میلیارد و ۹۶ میلیون تومان از محل منابع امدادی و ۷۰۰ طرح با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۳۷۶ میلیون تومان از طریق منابع بانکی این استان اجرا شده است. به منظور پایدارسازی مشاغل ایجاد شده بازدیدهای میدانی و ارزیابی‌های دوره‌ای طرح‌ها تا مرحله‌ توانمندی کامل مددجو ادامه خواهد یافت.