گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 13:05
شناسه : 19437
تاریخ : 17 آبان 1397
کشت خرمای پیارم در ۳۵۰ هکتار نخلستان میرجاوه کشت خرمای پیارم در ۳۵۰ هکتار نخلستان میرجاوه

در دو سال گذشته تاکنون در ۳۵۰ هکتار ، رقم خرمای پیارم توسط نخل کاران کشت شده است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، مجتبی پیری رییس جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان اظهارداشت: باهدف توسعه ارقام تجاری ،صادراتی وموردپ سند بازارهای جهانی خرما، اصلاح ونوسازی باغات در بخش ریگ ملک و مرکزی شهرستان میرجاوه انجام شده است.
 
وی افزود: در دو سال گذشته تاکنون در ۳۵۰ هکتار ، رقم خرمای پیارم توسط نخل کاران کشت شده است. نهال خرمای پیارم کشت بافتی توسط سازمان جهاد کشاورزی تهیه وبصورت یارانه ای به کشاورزان واگذار شده است.
پیری همچنین در بازدید استاندار سیستان وبلوچستان از مجتمع گلخانه‌ای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی در شهرستان میرجاوه گفت: این شهرستان دارای ۲۰هکتار گلخانه در بخش های لادیز ومرکزی است که ۵۰درصد آن زیرکشت گوجه‌فرنگی و مابقی به محصولاتی از قبیل خیار، فلفل وبادمجان اختصاص دارد. در هردوره بیش از سه هزارتن محصولات گلخانه‌ای در این واحدها تولید می شود که علاوه بر مصارف بازارهای داخلی، به خارج از کشور نیز صادر می‌ شود.
 
وی یادآور شد: سال گذشته ماهیانه ۲۰۰تن محصولات گلخانه‌ای به خارج از کشور صادر شده که پیش بینی می شود این عدد در سال جاری به دوبرابر افزایش یابد.
در ادامه استاندار سیستان وبلوچستان و جمعی از مدیران اجرایی استان از مزرعه چای ترش در میرجاوه نیز بازدید کردند.
 
به گفته مسئولان جهادکشاورزی، این مزرعه در راستای تغییر الگوی کشت و با هدف صرفه جویی منابع آبی و صرفه اقتصادی بیشتر این محصول ، به صورت پایلوت از سال گذشته در شهرستان میرجاوه ایجاد شده است.