گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 13:16
شناسه : 19440
تاریخ : 17 آبان 1397
شهرداری با تخریب دیوار بندر چابهار خسارت سنگینی وارد کرد شهرداری با تخریب دیوار بندر چابهار خسارت سنگینی وارد کرد

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: شهرداری چابهار با تخریب دیوار بندر شهید بهشتی خسارت چندین میلیون تومانی به این بندر وارد کرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: تخریب قسمتی از دیوار شرقی بندر شهید بهشتی توسط شهرداری بدون دلایل و مدارک مستند انجام شده است.
 
وی افزود: اراضی این قسمت در نزدیکی پارک بهاران دریا بزرگ در سال ۱۳۷۵ توسط شهرداری به بندر واگذار شده است. در سال ۱۳۷۶ نیز امور حقوقی اداره کل بندر ۶۰۰ میلیون ریال بابت مجوز دیوار کشی کوی بندر به شهرداری چابهار پرداخت کرده است و شهرداری اجازه تعدی به این محدوده را ندارد.
 
وی گفت: طبق قانون بعد از تصویب کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری برای تخریب دیوار بندر شهید بهشتی باید ۲ ماه مهلت برای پاسخگویی باشد و نباید در هفته نخست این رای اقدام به تخریب دیوار شود. منافع بندرشهید بهشتی و کلانتری نه تنها برای چابهار بلکه برای استان سیستان و بلوچستان کاملا ملموس است و نباید چنین برخورد قهری با بندر صورت گیرد.
 
محمدیونس حقانی شهردار چابهار، نیز اظهار داشت: قسمتی از محدوده دیوار شرقی بندر شهید بهشتی متعلق به ادامه ساخت پارک بهاران دریا بزرگ است. براساس رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری و تایید دادگستری اقدام به تخریب دیوار درب شرقی بندر شهید بهشتی شده است.
 

 
وی بیان کرد: برای تخریب قسمتی از دیوار بندر و آزاد سازی حریم پارک بهاران تمام موارد حقوقی و قانونی رعایت شده است. منکر خدمات بندر و کمک هایشان برای توسعه شهر نیستیم و همیشه همکاری خوبی برای پرداخت عوارض، آبرسانی به شهر و آمادگی برای انجام زیباسازی و ساخت جاده کمربندی دارند.