گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 17:09
شناسه : 19478
تاریخ : 20 آبان 1397
آغاز طرح پایش میزان مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان آغاز طرح پایش میزان مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: طرح پایش میزان مصرف سوخت در میان مصرف کنندگان عمده و جزیی سیستان و بلوچستان از امروز آغاز شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، کورش بالادست مدیر پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهارداشت: برای اجرای این طرح ۱۸۰ نفر از کارشناسان مناطق ۳۱ گانه شرکت فرآورده‌های نفتی کشور در قالب ۴ تیم به شهرستانهای مختلف استان اعزام شدند.
 
وی افزود: این افراد به مدت ۱۰ روز طرح پایش میزان مصرف را در محل جایگاههای سوخت و خودروهای سنگین بین شهری و درون شهری، ادارات و بخش کشاورزی انجام می دهند.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع مصرف ۴ نوع فرآورده نفتی در منطقه زاهدان، دو میلیارد لیتر در سال است، گفت: امیدواریم در این طرح بتوانیم آمار دقیق تر از نیاز بخشهای مختلف به سوخت ارایه شود و آنرا بگونه‌ای تامین کنیم که مورد استفاده مافیای قاچاق سوخت قرار نگیرد.
 
روزانه بین ۳ تا ۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت از مرزهای سیستان و بلوچستان صورت می گیرد که این میزان، از کل سهمیه سوخت تخصیصی روزانه استان بسیار کمتر است و این امر بیانگر این است که قاچاق سوخت منشا خارج استانی دارد.