گروه : گردشگری
ساعت : 10:25
شناسه : 19525
تاریخ : 26 آبان 1397
بازدید گردشگران اتریشی از جاذبه های استان سیستان و بلوچستان بازدید گردشگران اتریشی از جاذبه های استان سیستان و بلوچستان

گروه ۱۲ نفری گردشگران اتریشی از طریق خراسان جنوبی وارد سیستان و بلوچستان شدند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: این گروه از گردشگران به مدت هشت روز با آثار و جاذبه های استان از هامون تا مکران آشنا می شوند.
 
وی افزود: از نیمه دوم سال گذشته شاهد افزایش تورهای ورودی به استان سیستان و بلوچستان هستیم که نتیجه انجام اقدام های هدفمند در حوزه بازاریابی و تبلیغات و مشارکت فعال مردم و بخش خصوصی گردشگری است.
 
وی ادامه داد: هنگامی که گردشگران گروهی و با برنامه سفر وارد یک مقصد می شوند همه شرایط مقصد را پذیرفته اند، بنابراین شرایط پایداری به ویژه از لحاظ امنیت برای گردشگران در استان ایجاد شده است.
 
به گفته وی، گردشگری دیپلماسی پنهان برای بیان واقعیت های مناطق مختلف ایران با داشتن تنوع قومی و فرهنگی در عین وحدت و همدلی در پهنه ایران فرهنگی است، توجه به صنعت گردشگری، می‌تواند اهرم اساسی پیشبرد اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران باشد. دیپلماسی گردشگری یکی از عوامل موثر در زمینه جلب افکار عمومی نسبت به موقعیت و شرایط خاص نواحی مختلف برای از بین بردن تبلیغات منفی است. این امر با تسهیل شرایط برای حضور گردشگران خارجی و آشنا کردن آنان با ظرفیت ها و محصولات گردشگری استان محقق و این اتفاق سبب از بین رفتن ذهنیت های منفی می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در کنار معرفی، بازاریابی و تبلیغات بهینه و افزایش تقاضای سفر، احداث و تکمیل زیرساخت های مناسب و استاندارد به ویژه حمل و نقل سریع و ارزان جاده ای، ریلی و هوایی راهکار توسعه گردشگری استان است، سیستان و بلوچستان متنوع ترین مقصد گردشگری ایران، با آثار تمدنی ارزشمند و جاذبه های طبیعی بی شمار و فرهنگ غنی مهمان نوازی است، ولی داشتن این منابع بدون فراهم شدن دیگر مولفه های ضروری برای حضور گردشگران کافی نیست.
 
وی با بیان این که دوری از نگاه های قومی و مذهبی نیاز استان برای توسعه است گفت: نیاز به انسجام و هماهنگی دستگاه ها، نهادهای مختلف و بخش خصوصی با توجه به ماهیت فرابخشی گردشگری برای ارائه خدمات بهتر به مردم استان، مسافران و گردشگران ورودی استان است.