گروه : تیتریک
ساعت : 19:45
شناسه : 19534
تاریخ : 26 آبان 1397
سخنان علی موهبتی/مردم شاهد و ناظر باشند از مسئولی خطا سر نزند سخنان علی موهبتی/مردم شاهد و ناظر باشند از مسئولی خطا سر نزند

من استاندار که خدمتگزاری و نوکری مردم استان سیستان و بلوچستان را بعهده گرفته ام حتما باید سنگ زیرین آسیاب باشم و تحملم زیاد باشد، مردم این استان شاهد و ناظر باشند که خطا از هیچ مسئولی سر نزند و سبب نشود که خلوت و جلوت مسئولین یکی باشد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی استاندار جدید سیستان و بلوچستان در آیین تودیع و معارفه خویش در تالار فردوسی زاهدان اظهار داشت: استعدادهای فراوانی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد باید بتوانیم از این استعدادها نه تنها برای شرق کشور بلکه برای کشور جمهوری اسلامی ایران و تمام کشورهای همسایه که موثر و مفید هستند استفاده کنیم.
 
وی افزود: خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران، در کشور و استان سیستان و بلوچستان غیرقابل احساس می باشند که به دلیل عمق محرومیت راه رفته شده در برابر راه پیش رو ناچیز است، نیاز به تلاش، کوشش، تدبیر و عقل گرایی است، امیدواریم که بتوانیم مشارکت مردم را به دست بیاوریم و این کار را انجام بدهیم.
 
وی ادامه داد: آنچه که در استان سیستان و بلوچستان احساس کردم باید خدمات زیر بنایی زیادی برای استان و مردم سیستان و بلوچستان انجام شود، مردم سیستان و بلوچستان نیازمند محبت، احترام و اعتماد از سر اعتقاد هستند، امیدوارم که من به عنوان نماینده عالی دولت در استان این سه واژه را به خوبی تحقق بخشم و استفاده از تمام ظرفیت های استان را داشته باشم.
 
موهبتی با در نظر گرفتن استفاده از علما، جوانان، بانوان، سران طوایف، احزاب و … برای توسعه ملی و محلی گفت:۸۶ هزار هکتار مطالعه انجام شده در سطح شش منبع معدنی استان اگر بنا ست محقق شود حتما باید از پتانسیل های موجود در استان استفاده شود تا سرمایه گذاران داخلی استان سرمایه های شان را خارج نکنند و همچنین سایر سرمایه گذاران به استان سیستان و بلوچستان مراجعه کنند و این استان را مامن امنی برای سرمایه های خویش بدانند.
 
همچنین گفت: در استان سیستان و بلوچستان نگاهمان برای توسعه باید متوازن باشد و مراقبت کنیم که توسعه ملی، توسعه محلی را لگدمال نکند. کسی که پشت میز نشسته است باید آن سوی میز کسی که در بخش خصوصی فعالیت می کند و ریسک را پذیرفته است و سرمایه گذاری کرده تا سود کند باید نگاه خوبی به آن داشته باشد، همه مردم استان برای جذب سرمایه گذار فعالیت کنند وقتی سرمایه گذاری در این استان صورت نگیرد و بخش خصوصی وارد عمل نشود تا با تسهیلات دولت فعالیتی را آغاز کند و چرخ صنعتی را بچرخاند وضعیت معیشت نیز درست نخواهد شد و کسی که شکمش سیر نباشد از آن انتظار هیچ چیزی را نداشته باشید.
 
وی خاطر نشان کرد: با فراهم نبودن وضعیت معیشت مردم حتی در حد امکانات اولیه رفاهی امنیت نیز دچار اخلال می شود، ضمن تشکر از شورای تامین و متولیان امنیت همه باید بدانیم مقوله امنیت، اجتماعی است و مردم محور می باشد، وقتی مردم در صحنه باشند هیچ کس جرات راه رفتن خلاف را نخواهد داشت، باید به مردم اعتماد کرد.
 
استاندار جدید سیستان و بلوچستان افزود: هر کس در این کشور در این استان دلش به حال نظام، کشور، مردم و اسلام می سوزد حتما باید گذشت، ایثار و فداکاریش بیشتر باشد. من استاندار که خدمتگزاری و نوکری مردم استان سیستان و بلوچستان را بعهده گرفته ام حتما باید سنگ زیرین آسیاب باشم و تحملم زیاد باشد، مردم این استان شاهد و ناظر باشند که خطا از هیچ مسئولی سر نزند و سبب نشود که خلوت و جلوت مسئولین یکی باشد.
 
وی در پایان گفت: مراسم تودیع و معارفه یادآور این است که باید زود رفت ولی تا وقتی فرصت فراهم است تلاش و همت کنیم تا از ظرفیت های استان با شکل گیری و تعامل با یکدیگر همکاری داشته باشیم. دریاب کنون که نعمتت هست به دست…کین دولت و ملک می رود دست به دست.