گروه : اقتصادی
ساعت : 23:18
شناسه : 19902
تاریخ : 12 دی 1397
امروز قصرقند خوشحال بود و به خود میبالید! امروز قصرقند خوشحال بود و به خود میبالید!

کاش مانند جهانگیری های عزیزی هر روز به افتتاح منازل مستمری بگیران می آمدند تا شاید مرحمی بر درد دلهایشان میشد اماپشت این مراسم فقر بیداد میکرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، روز خوبی بود روزی تماشایی و روزی با برکت چون قدم مبارک جناب آقای جهانگیری به قصرقند افتاد. هرچند فقط در چند ساعت اما قدمش برکت داشت و چیزهایی دید که ماهرگز ندیده بودیم. خیابانهای نو کوچه های سریع کار شده غلطک شده و کارهای جهادی زیادی در روستای هیت دید!
 
نمایشگاه دستاوردهای روستاییان و عشایر را دید عشایری که دستاوردش فقط به همین نمایشگاهها محدود میشود ولی به قول مسئولان اینها آب نان عشایرانند‌، اما ماهرگز از آنها آب نانی ندیدیم.
جناب اقای جهانگیری فقر ندید محرومیت کاستی ندید، چون خانه ای مجلل یک مستمری بگیر کمیته امداد امام (ره) را که بازحمت فراوان این نهاد مقدس دیروز کامل دیوار کشیده شده با هشت تا نخل بزرگ فوری کاشته شده و محوطه ماسه نخودی پهن شده دید که منزل هیچ ثروتمندی چنین مجلل باشکوه نیست دید.
 
نهادی که تمام وسایل مورد نیاز یک خانواده حتی قاشق چنگال را تهیه کرده بود دید وآنرا افتتاح کرد. مستمری بگیری که تاچند روز قبل به این اداره و آن اداره جهت دریافت یک کنتور برق سرگردان بود. اما شانس یارش بود، چون منفعت کسانی در آن نهفته بود که ماچنین خواهیم کرد.
 

 
کاش مانند جهانگیری های عزیزی هر روز به افتتاح منازل مستمری بگیران می آمدند تا شاید مرحمی بر درد دلهایشان میشد اماپشت این مراسم فقر بیداد میکرد.
عریضه نویسی پنچ هزار تومان میگرفت تا دردی از هر کس که دارد مینوشت و به صندوق بزرگی که به همین منظور از طرف فرمانداری گذاشته بودند بیاندازند. هرکسی دردی داشت و آن عریضه نویس سرش پائین و تند تند مینوشت و به صندوق انداختند، صندوقی که از جایش تکان نخورد تاهلی کوپتر ها به آسمان پرواز کرده به سمت دیارشان برمیگشتند.
 
جناب آقای جهانگیری امروز مراسم عجیبی بود. آیا دستور شما بود که گلچین به مراسم دعوت کنید و لیستی که بر دستان عوامل فرمانداری دیدیم جمیعت مشتاق دیدار پشت درها را پراکنده میکردند تا کارت ملی نشان داده واسمشان را در آن لیست پیدا کنند اگر بود که اجازه حضور در مراسم را میافتند وگرنه فقط نشستن و برخاستن هلی کوپترها را تماشا میکردند.
 
و جمعیتی که در مراسم حاضر بود از پنجاه نفر تجاوز نکرد اما پشت مراسم… اینجاست که بگوئیم مسئولین فقر را و فقرا مسئولان را ندیدند!