گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 14:17
شناسه : 19913
تاریخ : 15 دی 1397
برداشت کنار از باغ های چابهار آغاز شد برداشت کنار از باغ های چابهار آغاز شد

برداشت میوه گرمسیری کنار از باغ های چابهار آغاز شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان،
نورالدین میرلاشاری مدیر جهاد کشاورزی چابهار اظهتر داشت: این شهرستان با داشتن شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب و برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، شرایط مناسبی برای پرورش انواع میوه های گرمسیری دارد.
 
وی افزود: از ۷۰۰ هکتار باغ های کنار چابهار ۱۰۰ هکتار نهال و ۶۰۰ هکتار درختان بارور با تولید سه هزار تن محصول است و هزار و ۲۰۰ بهره بردار نیز در تولید این محصول فعالیت دارند.
 

 
به گفته وی، سطح زیر کشت باغ های کنار نسبت به سال زراعی گذشته با توجه به توزیع ۲۰ هزار اصله نهال ۷۸ هکتار افزایش یافته است. میوه درخت کنار برای مصارف تازه خوری استفاده و این محصول در دی ماه برداشت و علاوه بر تامین بازار چابهار به دیگر شهرستان های جنوب استان و خارج از استان ارسال می شود، برداشت کنار تا آخر اسفند ماه ادامه دارد.
 
وی اامه داد: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی چابهار ۱۱ هزار هکتار با تولید سالیانه ۲۵۹ هزار تن در سال است که سه هزار هکتار را محصولات باغی با تولید ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن و هشت هزار هکتار را محصولات زراعی با تولید ۲۳۸ هزار تن تشکیل می دهد. وی خاطرنشان کرد: علاوه بر کنار، موز، چیکو، گواوا، تمر هندی و نارگیل از دیگر میوه های گرمسیری چابهار است.