گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 23:50
شناسه : 19943
تاریخ : 18 دی 1397
سه ایرانی در فهرست ۵۰ دانشمند زن آسیا سه ایرانی در فهرست ۵۰ دانشمند زن آسیا

نام سه زن ایرانی در بین ۵۰ دانشمند ثبت شده در کتاب شرح حال دانشمندان زن آسیا که توسط انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا انتشار یافته، اعلام شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، طاهره کاغذ چی و زهرا امام جمعه، دو دانشمند ایرانی هستند که از طرف فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی نام آنها برای معرفی به عنوان برجسته ترین زنان آسیا در علوم و مهندسی به انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا اعلام شده است.
 
انتخاب برترین های آسیا با بررسی نامزدهای معرفی شده از سوی ۳۰ آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه صورت گرفته است.
 
کاغذچی، عضو گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم و استاد مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و همچنین امام جمعه، استاد علوم و مهندسی صنایع غذایی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است.
 
علاوه بر دو دانشمند ایرانی معرفی شده از سوی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، یک دانشمند زن ایرانی تبار دیگر به نام مهشید فیروزی نیز از طریق آکادمی علوم استرالیا به عنوان یکی از دو دانشمند زن برجسته این استرالیا معرفی شده است که نام و شرح حال زندگی وی نیز در این کتاب به چاپ رسیده است.
 
فیروزی دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری مهندسی شیمی از دانشگاه کوینزلند استرالیا است.
 

 
انجمن آکادمی های علوم و مجامع علمی آسیا (AASSA) از میان نامزدهای معرفی شده از سوی ۳۰ آکادمی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، شرح حال ۵۰ تن از برجسته ترین زنان آسیا در رشته های علوم و مهندسی را در این کتاب منتشر کرده است. همچنین این کتاب حاوی ۹ پرسش و پاسخ از هر کدام از بانوان دانشمند برتر آسیاست.
 
کتاب  شرح حال دانشمندان زن آسیا  که حاوی پاسخ های هر یک از ۵۰ دانشمند برجسته زن آسیا به ۹ پرسش است با هدف ارائه الگوهای موفق برای دختران و زنان و تشویق آنان برای پیشرفت و ادامه تحصیل در رشته های علمی منتشر شده است.