گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 22:03
شناسه : 19955
تاریخ : 19 دی 1397
دستور وزیر حمل و نقل هند برای تخصیص خط اعتباری بندر چابهار دستور وزیر حمل و نقل هند برای تخصیص خط اعتباری بندر چابهار

وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هندوستان برای تخصیص خط اعتباری بندر چابهار دستور صریح داد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هندوستان برای تخصیص خط اعتباری و تسریع در تامین تجهیزات بندر چابهار دستور صریح داد.
 
وی که وزیر خارجه کشورمان را در سفر به هند همراهی کرده است، در توییت خود درباره اپراتوری هندی ها در بندر چابهار نوشت: به همراه آقای دکتر ظریف در دهلی نو با آقای گادکاری، وزیر حمل و نقل و کشتیرانی هندوستان دیدار داشتیم تاکید ما بر تسریع در تامین تجهیزات بندر چابهار در قالب قرارداد با اپراتور هندی و تخصیص خط اعتباری بود آقای گادکاری به مقام های مرتبط هندی دستورهای صریحی در این زمینه ها داد.
 
موافقت‌نامه تاسیس دالان تجاری ایران، هند و افغانستان موسوم به موافقت‌نامه چابهار، خرداد ۹۵، میان روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هندوستان امضا شد.
 
در این موافقت‌نامه که در مجالس سه کشور تصویب و تایید شد، قرار است هند در بندر چابهار و زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای آن برای اتصال به افغانستان و آسیای میانه سرمایه‌گذاری کند.
 

 
قراردادی با طرف هندی شامل سرمایه گذاری در تجهیزات، اپراتوری و تعمیر و نگهداری محدوده ترمینال برای انجام خدمات بندری منعقد شده است.
 
بر اساس شرایط قرارداد، مستاجر (طرف هندی) توافق کرد که حداقل ۸۵ میلیون دلار تجهیزات مورد توافق سرمایه گذاری را تامین کند و اعطای خط اعتباری در حدود ۱۵۰ میلیون دلار توسط اگزیم بانک برای توسعه بندر چابهار تعهد کرد.