گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 9:52
شناسه : 20248
تاریخ : 11 بهمن 1397
۷۴ واحد صنعتی و معدنی در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود ۷۴ واحد صنعتی و معدنی در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شاهد دستاوردهای مختلفی در استان هستیم اما باز هم باید تمام توان خود را برای ارتقا شرایط موجود بکار بگیریم.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، نادر میرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، اظهارداشت: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب شاهد دستاوردهای مختلفی در استان هستیم اما باز هم باید تمام توان خود را برای ارتقا شرایط موجود بکار بگیریم، در این راستا در تلاشیم تا با اعطای تسهیلات مناسب شرایط مطلوبی را برای سرمایه گذاران رقم بزنیم.
 
وی افزود: در سال جاری ۵۳ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات به ۱۰۰۱ طرح تولیدی در استان سیستان و بلوچستان پرداخت شده است که این رقم در سال گذشته ۵۲ میلیارد ریال بوده است.
 
وی گفت: هم اکنون یک هزار و ۱۲۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان سیستان و بلوچستان فعال هستند که ۲۴ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند.
 

نادر میرشکار


 
میرشکار تصریح کرد: از این تعداد واحدهای صنعتی در استان ۲ درصد واحدهای بزرگ با اشتغال بالای ۱۰۰ نفر، ۵ درصد واحد‌های متوسط، و ۹۳ درصد هم کوچک هستند.
 
رئیس سازمان صنعت و معدن و تحارت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۶۲ درصد معادن استان شامل معادن خاک رس، مصالح ساختمانی و آهک است، بیان داشت: هم اکنون ۲۲۷ معدن فعال در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۹ معدن در حال تجهیز است.
 
وی با بیان اینکه ۱۱ درصد معادن سیستان و بلوچستان هم مربوط به سنگ‌های تزیینی و گرانیتی است، بیان کرد: در دهه فجر امسال ۷۴ واحد صنعتی و معدنی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال رد استان افتتاح می‌شود که برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.