گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 14:06
شناسه : 20279
تاریخ : 13 بهمن 1397
۴۰ سال تلاش و خدمت برای مردم ۴۰ سال تلاش و خدمت برای مردم

دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی در ۱۷۰ غرفه در زاهدان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب که در محل دایمی نمایشگاه بین المللی زاهدان برگزار شد اظهارداشت: ۴۰ سال قبل، انقلاب به پیروزی رسید اما در نیم قرن پیش جرقه انقلاب زده شد، رژیم پهلوی با رویکرد سرکوب گرانه به دنبال شکست اراده مردم در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی بود.
 
وی افزود: ماجرای ۱۵ خرداد، بیانگر این تفکر رژیم بود که چگونه از قوه قهریه برای سرکوب گرایی انقلاب استفاده می شود که قتل عام مردم در میدان ژاله انجام شد. اما اعتقاد، اعتماد و باور مردم به روحانیت سبب شد با اتکا به مرجعیت دینی کمر استبداد شکسته و بدون حمایت دولت های خارجی با تکیه بر توان خود موفق و سربلند شود .
 
وی گفت: این انقلاب اسلامی بود که حیات دین را تضمین کرد و امام خمینی(ره) نیز بدون وام دار بودن به شرق و غرب و هیچ دولت و حکومتی، با قوت ایمان و اعتماد مردم دست به قیامی بزرگ زد که پس از ۴۰ سال شاهد شکوفایی بیش از پیش دستاوردهای آن هستیم.
 

 
شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم اظهارداشت: صدای پیروزی انقلاب اسلامی در همه دنیا شنیده شد، هیچ کس گمان نمی کرد عده ای از مردم با دست خالی بتوانند بر رژیمی که تا دندان مسلح بود و از حمایت های ابرقدرت ها بهره می برد پیروز شود.
 
وی افزود: حتی خود مسئولان و سران رژیم طاغوت هم تصور نمی کردند که روزی این مردم بر آن ها غلبه کنند، چرا که حکومت پهلوی خود را قدرت برتر می دانست اما شاه و اطرافیانش از قهر خداوند و خشم ملت غافل بودند.
 
به گفته وی، ظلم، جنایت و فسادهای زیادی در زمان حکومت شاهنشاهی به وقوع پیوست اما شاه هرگز به این موارد توجه نکرد و چشم خود را روی آن ها بست و همین امر سبب شد مردم علیه حکومت ستم شاهی قیام و حکومت جمهوری اسلامی برگرفته از اراده خود را جایگزین کنند، در شرایط کنونی بهترین فجر و انقلابی که می توان انجام داد خدمت به مردم است و همگان نیز باید قدردان و شکرگذار این نظام و انقلاب باشند.
ابوذر مهدی نخعی سرپرست فرمانداری زاهدان نیز در این مراسم اظهارداشت: نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در قالب ۱۷۰ غرفه آغاز به کار کرد و به مدت یک هفته تا ۱۷ بهمن ماه دایر است.
 
وی افزود: در این نمایشگاه که دستگاه های اجرایی و ارگان های نظامی گوشه ای از عملکرد ۴۰ ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان را به نمایش گذاشته اند صبح و عصر برای بازدید عموم علاقه مندان دایر است و ادارات در غرفه های مختلف به بیان گوشه ای از پیشرفت ها و دستاوردهای خود در مدت ۴۰ سال انقلاب می پردازند.
 
وی بیان کرد: علاوه بر این در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب میز خدمت، پاسخ گویی و ارتباط مستقیم با حضور مدیران کل ادارات در غرفه های مربوط به ادارات دایر است و آن ها پاسخ گوی مردم هستند،خدمت ویژه ای که در سالن طراحی شده است و براساس جدول زمان بندی برنامه ریزی شده مدیران هر اداره و نهاد با حضور خود ارتباط بی واسطه با مردم خواهند داشت تا به رفع مشکلات مردم کمک شود.
علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهارداشت: مردم کشور به این انقلاب افتخار می کنند چرا که خودشان بانی این حرکت بودند و برگرفته از اراده یک ملت است که در این راه خون جوانان زیادی بر زمین ریخته شد و این انقلاب، برکت خون شهداست.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی با هجمه و چالش های جدیدی رو به روست که باید با اتحاد، برادری و همدلی از این گردنه ها نیز همچون گذشته به سلامت عبور کنیم تا همچنان عزت و اقتدار نظام اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم.
 
وی گفت: ایران اسلامی در دوران بعد از انقلاب در همه عرصه ها از جمله علمی، دانشگاهی، نظامی، امنیتی و… پیشرفت های کم نظیری داشته است که حاصل تلاش و همت شبانه روزی جوانان همین مرز و بوم است و باید از آن ها حمایت کرد تا نسل های بعد نیز حافظ و پشتیبان نظام باشند.
 
در پایان این مراسم تمبر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رونمایی شد و حاضران از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب بازدید کردند.