گروه : اخبار ایران و جهان
ساعت : 18:21
شناسه : 20335
تاریخ : 16 بهمن 1397
پیشنهاد‌های نماینده ولی فقیه در حج، به حمیرا ریگی پیشنهاد‌های نماینده ولی فقیه در حج، به حمیرا ریگی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با حمیرا ریگی پیش از عزیمت به برونئی بر لزوم توجه به موضوع تقریب و مقابله با افراط‌گرایی، معرفی نگاه اسلام به زن و بیان پیشرفت‌ها و معرفی زیبایی‌های کشورمان توسط نمایندگان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، حمیرا ریگی نخستین سفیر زن اهل سنت جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به محل ماموریت خود، با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.
 
قاضی‌عسکر به شرایط امروز بین‌المللی و فتنه‌ها و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه نظام اسلامی و مردم کشورمان اشاره و اظهارداشت: تقویت و توسعه ارتباطات و مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های مختلف بویژه کشور‌های اسلامی باید در اولویت قرار گیرد و با توجه به سابقه روابط تهران و دارالسلام برونئی می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری در ایران مشارکت کند.
 
وی با اشاره به این‌که ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی برای همکاری در حوزه حج بین دو کشور وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این حوزه با برونئی همکاری و تجربیات خود را به این کشور منتقل کند.
 
وی لزوم توجه به توسعه مناسبات ایران و برونئی را یادآور شد و معرفی انقلاب اسلامی و ویژگی‌ها و دستاورد‌های آن در چهل سال گذشته را ضروری خواند.
 

 
حمیرا ریگی، سفیر ایران در برونئی نیز گزارشی از آخرین وضعیت روابط و مناسبات تهران و دارالسلام ارائه و ابراز امیدواری کرد که بتواند در دوره ماموریت خود روابط و مناسبات دو کشور مسلمان را هرچه بیشتر تحکیم و تقویت بخشد.
 
وی همچنین نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به وحدت را یادآور شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بر لزوم توجه به موضوع تقریب و مقابله با افراط‌گرایی، معرفی نگاه اسلام به زن و بیان پیشرفت‌ها و معرفی زیبایی‌های کشورمان توسط نمایندگان دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: نگاه اسلام به زن نگاه رو به رشدی است که با تمام دنیا تفاوت دارد و طرح آن در کشور‌های دیگر می‌تواند تأثیرگذار باشد.
 
حمیرا ریگی زیروکی که به پیشنهاد وزیر امورخارجه و تصویب رئیس جمهوری اسلامی ایران، به عنوان سفیر کشورمان در برونئی منصوب شده است، پیش‌تر سمت فرماندار شهرستان قصرقند در استان سیستان و بلوچستان را عهده دار بود.