• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

منطقه آزاد اقتصادی ایران و پاکستان بزودی افتتاح می شود

  • کد خبر : 19986
  • 22 دی 1397 - 12:36
منطقه آزاد اقتصادی ایران و پاکستان بزودی افتتاح می شود

محمد رفیعی در دیدار با جام کمال خان سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان، بر لزوم گسترش تجارت دوجانبه به ویژه رونق تجارت مرزی مرزنشینان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمد رفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دیدار با جام کمال خان سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان، بر لزوم گسترش تجارت دوجانبه به ویژه رونق تجارت مرزی مرزنشینان دو کشور تاکید کرد.
 
دو طرف در این دیدار همچنین بر لزوم تلاش و برنامه ریزی عملیاتی برای افزایش سطح تجارت دو کشور تا پنج میلیارد دلار توافق کردند.
 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته و سروزیر ایالت بلوچستان همچنین با تاکید بر لزوم رونق تجارت در مناطق مرزی پاکستان و ایران، در خصوص افزایش مناسبات تجاری با تاکید بر گشایش منطقه آزاد اقتصادی و کمیسیون مشترک تاکید کردند.
 
رفیعی در این دیدار با تشریح مشترکات ایران و پاکستان طی سال های طولانی در زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، گفت:دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه برای گسترش روابط با پاکستان اهمیت قائل بوده است و بلوچستان، پل ارتباطی دو کشور برای توسعه مناسبات است.
 
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران همچنین از جام کمال خان سروزیر ایالت بلوچستان برای سفر به ایران و استان سیستان و بلوچستان دعوت کرد.
 

 
جام کمال خان سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این دیدار گفت: روابط ایران و پاکستان به هم وابسته است و گسترش تجارت و روابط اقتصادی با کشور همسایه، تنها با تقویت فعالیت های تجاری محقق می شود.
 
وی افزود: دولت فدرال پاکستان و ایالتی بلوچستان، اقداماتی برای گسترش میزان تجارت با ایران انجام داده اند و جلوگیری از قاچاق موادمخدر و تحقق ثبات و آرامش در مرزها از این اقدامات بوده است.
 
وی بر لزوم رونق بازارچه های مرزی مشترک برای گسترش فعالیت های اقتصادی مرزنشینان پاکستان و ایران و با هدف گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.
 
به گفته رایزن بازرگانی ایران در پاکستان، طی ۸ ماهه سال جاری میزان صادرات ایران به پاکستان به رقم ۸۶۰ میلیون دلار رسید و بر این اساس پاکستان هفتمین بازار کالا‌های ایرانی محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=19986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.