تاریخ : یکشنبه, ۱۹ مرداد , ۱۳۹۹ 20 ذو الحجة 1441 Sunday, 9 August , 2020
2

دلیل احتمالی حادثه قطار زاهدان چیست؟

  • کد خبر : 93402
  • 04 مهر 1398 - 17:57
  • کد خبرنگار :
دلیل احتمالی حادثه قطار زاهدان چیست؟
حادثه خروج قطار مسافربری زاهدان- تهران از ریل ساعت ۱۶:۲۰ روز گذشته در محدوده ۱۰۰ کیلومتری محور زاهدان- کرمان و فاصله دو کیلومتری ایستگاه «شورو» رخ داد که در پی خروج ۵ سالن از ریل و واژگونی ۳ سالن به طور کامل، ۱۵۷ نفر مصدوم و ۴ کشته داشت.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، در پی وقوع حادثه دلخراش، حسن روحانی رئیس جمهور در نامه‌ای به جهانگیری تاکید کرد: “ضروری است دستگاه‌های امدادی و استانی، به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت کشور با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند تا به یاری خداوند بهبودی و سلامتی آسیب دیدگان، هر چه سریعتر حاصل شود. همچنین لازم است وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی دقیق دلایل وقوع این حادثه ناگوار اقدام و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به عمل آورد. ”
در حالی هنوز دلیل وقوع این حادثه رسماٌ اعلام نشده که راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علت بروز این حادثه توسط کمیسیون رسیدگی به سوانح منطقه زاهدان و کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی است که متعاقبا در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
این در حالی است که دیروز استانداری سیستان و بلوچستان شن را عامل وقوع حادثه قطار زاهدان-تهران اعلام کرده بود. قطار زاهدان – تهران در منطقه «شورو» زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شده است.
در عین حال پیگیری‌ها از یکی مقامات مسئول حاکی از آن است که دلیل وقوع این سانحه باز شدن پیچ ریل در یک محدوده حدود ۲۰ متری بوده است، طی سال‌های اخیر مقامات سابق و کنونی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار‌ها از سرقت پیچ ریل خطوط راه آهن توسط سارقان خبر داده اند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.