به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، سید مجید مظلومی، مدیرکل گمرک چابهار، اظهار داشت: با وجود پیگیریهای گمرک چابهار متاسفانه بدلیل مشکل ارتباط مخابراتی سامانه جامع در بازارچه ریمدان قطع و کالاهای صادراتی به روش دستی خارج میشود.
وی افزود: این روش خروج کالا، مشکلاتی را برای گمرکات مبدا صادرات درخصوص عدم اعلام خروج سیستمی ایجاد کرده است.
وی گفت:باهمکاری مخابرات به محض برقراری ارتباط مخابراتی مشکلات تجار و بازرگانان رفع خواهد شد، با وجود حداقل امکانات و تجهیزات در چند ماه اخیر بیشاز ۱۰ درصد افزایش صادرات از بازارچه ریمدان داشتیم.
مظلومی ادامه داد: هیچگاه خواهان عدم فعالیت و یا کندی کارها در بازارچه ریمدان نیستیم و با وجود قطعی ارتباط مخابراتی بصورت دستی کالاها خارج شدند، گمرکات مبدا صادرات به گمرک چابهار اعتراض کردند که اعلام سیستمی خروجها به تاخیر خورده و مشکل برای گمرکات مبدا و صادرکنندگان ایجاد کرده است.
رحمدل بامری، فرماندار شهرستان ویژه چابهار، اظهار داشت: پیگیری برای رفع مشکلات مخابراتی و نرمال شدن وضعیت تلفن و اینترنت در مرز ریمدان انجام شده و کارشناسان گمرک برای رفع نقص و حل مشکل صادرات و واردات کالا اعزام شدهاند.
وی افزود: بسیاری از مشکلات مرز ریمدان بعد از رسمی شدن در سال ۱۳۹۵ مرتفع شده و امیدواریم در ماههای آینده تمام موانع صادرات و واردات مرتفع و ورود و خروج کالا و مسافر بصورت رسمی و بدون هرگونه مشکلات انجام شود.
قطعی ارتباط مخابراتی صادرات در مرز ریمدان چابهار را مختل کرده است
- ارسال: امید بلوچستانی