• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
آغاز توزیع هزار بسته معیشتی بین مردم زرآباد

آغاز توزیع هزار بسته معیشتی بین مردم زرآباد

18:52 09 فروردین 1403
ضیافت افطاری در لنج تفریحی پزم تیاب کنارک

ضیافت افطاری در لنج تفریحی پزم تیاب کنارک

2:14 09 فروردین 1403
اقدامات دانشگاه دریانوردی چابهار در سیل اخیر دشتیاری

اقدامات دانشگاه دریانوردی چابهار در سیل اخیر دشتیاری

2:13 09 فروردین 1403
اهدای کفش خیران به مردم سیل زده دشتیاری

اهدای کفش خیران به مردم سیل زده دشتیاری

3:46 04 فروردین 1403

نگهداری ساختمان بیمارستان چابهار با جک آهنی/ کسی حریف مافیای آب نیست

فرسودگی بیمارستان امام علی (ع) چابهار تا حدی است که متاسفانه قسمتی از آن با جک آهنی نگهداری می شود و ممکن شاهد فروریختن پلاسکویی دیگر این بار در همجوار آب های سواحل مکران و منطقه بلوچستان باشیم.

جیره بندی آب در چابهار مشکلات بیمارستان چابهار را دوچندان کرده است

جیره بندی آب در بیش از ۴۰ سال و ادامه دار بودن آن برای شهروندان ساکن در چابهار بزرگترین بندراقیانوسی ایران مشکلات زیادی بوجود آورده که در این میان بیمارستان فرسوده نیز که آب آن با تانکر تامین می شود مشکلاتش در کنار نبود امکانات و تجهیزات دوچندان شده و نیازمند توجه مسوولان است.

وجود مافیای آب در بیمارستان امام علی ع چابهار سبب شده تا کسی حریف آنها نباشد واقعا چرا دستگاههای نظارتی از نحوه تامین آب بیمارستان امام علی (ع) چابهار ورود نمی کنند براساس شنیده ها حتی آب ساخت و ساز و آب منزل کارکنان حوزه سلامت چابهار از آب تانکری بیمارستان تامین می شود و این امر سبب شده تا هزینه آب در ماه حدود ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

این زمانی خودش را نشان می دهد که اگر مقایسه کنیم هزینه آب بیمارستان چابهار سه برابر بیمارستان زاهدان است.

اگر مسوولان اجازه بدهند با یک لوله از بندرشهید بهشتی می توان در کمتر از چند روز بیمارستان امام علی چابهار را از آب شبانه روزی بهره مند کرد؛ این امر با دستور ریاست جمهوری و مسوولان امکانپذیر است.

هر چند بندر چابهار یکی از کریدورهای بین‌المللی مهم به شمار می‌رود و مورد توجه سرمایه‌گذاران و هیئت‌های اقتصادی بسیاری از کشورهای جهان است، اما همچنان در برخی موارد از ابتدایی‌ترین شاخص‌ها محروم است که بی‌شک این امر زیبنده چابهار به عنوان شهرستانی با این درجه از اهمیت ملی و بین‌المللی نیست.

شهرستان ۲۰۰ هزار نفری چابهار از نظر شاخص‌های درمانی روزگار خوبی ندارد؛‌ یکی از مهمترین مشکلات درمانگاه تامین اجتماعی امام علی(ع) که حالا با توسعه فضاهای درمانی خود به بیمارستان تبدیل شده، جانمایی نادرست آن است، چرا که این بیمارستان در کنار دریای بزرگ ساخته شده و با ترس سونامی و تخریب روزگار می‌گذارند. این خطر تا جایی است که چند سال پیش با وقوع طوفان در دریا و از ترس تخریب بیمارستان، بیماران را خارج کردند.

از جانمایی نادرست و پاسخگویی بیش از ظرفیت تنها بیمارستان چابهار که بگذریم، این بیمارستان با کمبود شدید پزشک، پرستار، نیروی انسانی و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و نبود تخصص های لازم مواجه است.

با وجود بنادر شهید بهشتی و کلانتری و منطقه آزاد و تجاری بودن شهرستان چابهار زیبنده نیست در شهری با این همه ثروت تنها بیمارستان موجود از کمترین امکانات برخودار نباشد.

قدمت طولانی بیمارستان امام علی (ع) چابهار موجب فرسودگی فراوان در بخش های گوناگون شد که برای حل مشکلات ناشی از این فرسایش، تعمیرات چندین باره انجام شده است و دستگاه های این بیمارستان احتیاج به نوسازی دارد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.