دوشنبه / ۱۱ تیر / ۱۴۰۳ Monday / 1 July / 2024
×
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در منطقه «بندان» حفر چاه آغاز شده و آب از این منطقه به سمت منطقه سیستان هدایت می‌شود.
‌حفر چاه در منطقه «بندان» برای تامین آب منطقه سیستان/ آغاز انتقال آب دریای عمان
  • کد نوشته: 157360
  • ۱۸ خرداد
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    محمد کرمی صبح امروز  در نشست با ریش سفیدان و معتمدین طایفه «شهرکی» منطقه سیستان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم انقلاب اسلامی تمدن‌سازی است بنابراین نباید اجازه دهیم دیگران برای ما برنامه‌ریزی و امور ما را به نفع خود مدیریت کنند.

    استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مردم می‌خواهند سال‌ها در کنار مرز با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی کنند و امنیت و اقتصاد افغانستان در واقع امنیت و اقتصاد ماست و اثرات ناآرامی ها در کشور همسایه قطعا به کشور ما هم خواهد رسید.

    وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی درست کارها را به پیش ببریم. مقرر شده هیئت کارشناسی از هر دو کشور ایران و افغانستان سطح آب را بررسی کنند تا حقی پایمال نشود. باید صنایع کم‌آب‌یر و جایگزین را به منطقه سیستان بیاوریم.

    استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: قرارگاهی در سیستان با عنوان قرارگاه غدیر ایجاد کردیم که به طور خاص و ویژه به مسائل و مشکلات سیستان بپردازد.

    وی افزود: در راستای بهره وری بهتر در اجرای پروژه‌ها، شرکت های دانش بنیان باید افزایش یابد و تعاونی های دانش بنیان راه‌اندازی شود. در منطقه «بندان» نیز حفر چاه آغاز شده و آب از این منطقه به سمت زابل هدایت می‌شود.

    کرمی بیان کرد: انتقال آب دریای عمان نیز از پنج منطقه شروع شده و در آینده به سایر نقاط استان سیستان و بلوچستان منتقل خواهد شد.

    استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: تا زمانی که انسان در قید حیات است باید کار کند چرا که در جامعه ای که کار و تلاش وجود داشته باشد قطعا شادابی نیز وجود دارد.

    وی افزود: مردم لایق خدمت گزاری هستند و ما نیز تمام تلاش خود را در راستای خدمت به مردم انجام خواهیم داد. باید موانع را برطرف و امور مربوط به سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم تا پول و سرمایه مردم به حوزه مهم و حیاتی تولید وارد شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *