چهارشنبه / ۱۳ تیر / ۱۴۰۳ Wednesday / 3 July / 2024
×
هاتف سیستان و بلوچستان- خانم ابراهیمی گفت: تصمیم سازی، سیاست گذاری و برنامه ریزی اجتماعی بر اساس اقتضائات استان یکی از اهداف هیات اندیشه ورز می باشد.
سیستان و بلوچستان در صدر جدول زنان سرپرست خانوار در کشور

زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان در نشست هیات اندیشه ورزان، اظهار داشت: مسایل حوزه ی زنان و خانواده به بازخوانی و تحلیل هر چه بیشتر نیازمند هستند و این حلقه های فکری می تواند فرصتی خوب برای بررسی هر چه بیشتر این موضوع باشد.

وی افزود: عمده مشکلات زنان سرپرست خانوار، عدم خود خودکفایی درحوزه ی اقتصادی است و از این رو ما در تلاش هستیم با اجرای تاب آوری اجتماعی، اقتصادی و آموزشی، ترسیم و تدوین برنامه های میان مدت و کوتاه مدت برای این بانوان زیر ساخت توسعه ی اقتصادی آنان را فراهم کنیم.

وی گفت: این سند علاوه بر این که باید معیاری برای برنامه ریزی مسایل مربوط به زنان و خانواده توسط دستگاه های اجرایی باشد، می تواند دایره المعارف خوبی برای جامعه شناسان و پژوهشگران در حوزه ی زنان باشد و در نهایت حاصل این پژوهش ها تبدیل به سیاست های اجرایی موفق در این حوزه گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان وبلوچستان ادامه داد: مسایل مربوط به زنان سرپرست خانوار باید مسایل و دغدغه های اجتماعی تلقی شوند و مبتنی بر پژوهش، سیاست هایی در جهت تسهیل و بهبود وضعیت شان اتخاذ و اجرا گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *