چهارشنبه / ۶ تیر / ۱۴۰۳ Wednesday / 26 June / 2024
×
کمبود پارکینگ و جای پارک را می توان مهم ترین مشکل چهارراه رسولی دانست که خریداران با آن مواجه هستند.
طرح بدون خودروبرای چهارراه رسولی
  • کد نوشته: 16494
  • ۶ اردیبهشت
  • بدون دیدگاه
  • به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، چهارراه رسولی بزرگ‌ترین مرکز خرید زاهدان است که به قول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می شود. مرکز خریدی که اجناس آن نسبت به دیگر نقاط کشور و استان ارزان تر است، به همین دلیل همواره گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. علاوه بر آن مردم زاهدان هم برای خرید کالاهای مورد نیاز خود این محل را انتخاب می کنند.
    در سال های اخیر این مکان گسترش زیادی یافته، به طوری که چندین پاساژ به آن اضافه شده است. مغازه ها و فروشگاه ها در راسته خیابان مولوی حسین بر پیش می رود و حتی کوچه های منتهی به چهارراه رسولی هم به مغازه تبدیل شده است اما در کنار گسترش طولی و عرضی چهار راه رسولی و افزایش تعداد مغازه ها و پاساژها کمبود پارکینگ و ترافیک یکی از مشکلات خریداران است.

    کمبود پارکینگ و جای پارک
    یکی از خریداران می گوید: کمبود پارکینگ و جای پارک را می توان مهم ترین مشکل چهارراه رسولی دانست که خریداران با آن مواجه هستند. فقط ظهرها و ساعات میانی روز پارکینگ ها خلوت است و می توان خودرو را در مکان امنی قرار داد. اما در دیگر ساعت ها شلوغی و ترافیک در چهارراه رسولی کلافه کننده است.
    وی نیز تصریح می کند: یک بار به زحمت در حاشیه خیابان جای پارک پیدا کردم و برای خرید ادویه به مغازه ای رفتم. کار من ۱۵ دقیقه طول کشید و هنگامی که برگشتم پلیس در حال جریمه کردن خودرویم بود و ۳۰ هزار تومان جریمه شدم در حالی که قیمت کالای خریداری شده ام پنج هزار تومان بود. اگر برای انجام کارهایی که زمان بر نیست به چهارراه رسولی مراجعه کنیم باید وقت زیادی را برای پیدا کردن جای پارک صرف کنیم.
    ترافیک و ازدحام خودروها
    یکی دیگر از شهروندان می گوید: بسیاری از مغازه داران خودروهای خود را از همان ساعات ابتدایی روز در حاشیه خیابان پارک می کنند و تا پایان شب آن مکان ها اشغال است به همین دلیل خریداران مجبور هستند به پارکینگ های خصوصی که تعداد و ظرفیت آن ها اندک است و اغلب هم جای خالی ندارند مراجعه کنند یا دقایقی را در مسیر چهارراه رسولی حرکت تا شاید جای پارک پیدا کنند.
    وی تصریح می کند: آخر هفته ها که مردم اوقات فراغت بیشتری دارند و برای خرید می آیند خیابان ها و کوچه های منتهی به چهارراه شلوغ است. پارکینگ ها معمولا پر است و بسیاری از رانندگان خودروها را به صورت دوبله در حاشیه خیابان پارک می کنند و راننده در خودرو می ماند تا در صورت تذکر پلیس برای حرکت و جلوگیری از ایجاد ترافیک خودرویش را جا به جا کند. در این میان دیگر اعضای خانواده به خرید می روند که این کار لذت یک خرید دسته جمعی و خانوادگی را از افراد می گیرد.
    چاره اندیشی شود
    شهروند دیگری می گوید: از پاساژهایی که در چهارراه رسولی به تازگی ساخته شده یا در حال ساخت است پارکینگ ندارد تا حداقل خود مغازه داران خودروهایشان را در پارکینگ پاساژ قرار دهند و از ترافیک خیابان کاسته شود. زیرا بیشتر حاشیه های خیابان با خودروهای مغازه داران اشغال می شود که از صبح تا شب هستند.
    وی بیان می کند: مجوز ساخت و ساز به مالکان داده می شود و آن ها پاساژهای چند طبقه بنا می کنند اما برای پروانه پایان کار باید بررسی شود که پاساژها پارکینگ دارند یا نه؟ چهارراه رسولی هر روز در حال گسترش بیشتری است به همین دلیل باید شهرداری چاره ای برای این مکان بیندیشد زیرا خریداران مجبور هستند زمان زیادی را برای پیدا کردن جای پارک و پارکینگ خالی اختصاص دهند که لذت یک خرید آرام بخش از آن ها گرفته می شود.
    چهارراه رسولی پیاده رو می شود
    آسا ریگی مدیر منطقه ۵ شهرداری زاهدان می گوید: برای چهارراه رسولی طرح هایی در سال جدید در نظر گرفته شده است تا شلوغی و ازدحام آن کمتر شود و قرار است از حالت سواره رو خارج و به پیاده راه تبدیل شود. مهندس آسا ریگی می افزاید: در این طرح، چهارراه رسولی کف سازی و پیاده راه سازی می شود و به جای سواره رو پیاده رو خواهد شود که  بررسی های این کار در حال انجام است تا مسیرهای شریانی و راه های دسترسی ساکنان محلی مشخص شود.
    وی تصریح می کند: این برنامه در دستور کار است و مرحله اول آن جزو بودجه سال۹۷ پیش بینی شده که در این مرحله صورت آزمایشی مسیر بسته و خط کشی می شود تا مشخص شود آیا کار جواب دهی لازم را دارد یا خیر؟ اگر نتیجه بخش باشد در مراحل بعدی اقدام های دیگری مد نظر است که ساخت آلاچیق و کف سازی از جمله آن است.
    وی بیان می کند: بر اساس این طرح در زمان فرماندار سابق زاهدان قرار بود چهارراه رسولی به یک نقطه گردشگری تبدیل شود که در قالب یکی از بندهای طرح توسعه شهری زاهدان اعلام شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *