چهارشنبه / ۱۳ تیر / ۱۴۰۳ Wednesday / 3 July / 2024
×
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تشکیل گروه‌های همیار عمده‌ترین راهکار توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است گفت: هفت گروه همیار متشکل از افزون بر ۵٠ زن خودسرپرست در ایرانشهر فعال است.
هفت گروه همیار متشکل از ۵٠ زن خودسرپرست در ایرانشهر فعال است

خاطره بامری رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر اظهار داشت: گروه‌های همیار متشکل از زنان و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه‌های مختلف به فعالیت و تولید می‌پردازند.

وی افزود: هم‌اینک زنان و دختران سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی در قالب گروه‌های همیار در رشته‌های خیاطی، سوزن دوزی، پخت نان، کشاورزی و صنایع دستی مشغول فعالیت هستند.

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر با بیان اینکه تا کنون افزون‌بر یک میلیارد ریال تسهیلات به گروه‌های همیار پرداخت شده است بیان کرد: گروه همیار طرحی است که در قالب آن زنان سرپرست خانوار و یا دختران خودسرپرست با حمایت مالی بهزیستی گروه‌های هفت نفره تشکیل می‌دهند و با دریافت کمک بلاعوض بهزیستی اقدام به راه‌اندازی مشاغل مختلف خانگی و صنعتی می‌کنند.

بامری گفت: اجرای طرح گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار با هدف ارتقا سطح توانایی‌های افراد، کاهش وابستگی، توانمندسازی گروه ها، اشتغال پایدار و تحقق مدیریت غیردولتی بر فعالیت گروه‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *