دوشنبه / ۱۱ تیر / ۱۴۰۳ Monday / 1 July / 2024
×
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار شهرستان زرآباد در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ده روستای این شهرستان در معرض مستقیم سیل قرار دارند و نیازمند توجه ویژه هستند.
بیش از ده روستای زرآباد در معرض مستقیم سیل قرار دارند

کوروش محمدی فرماندار شهرستان زرآباد در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرآباد با حضور مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان،اظهار کرد: ساخت سیل بند و دایک حفاظتی برای روستاهای شهرستان یک امر ضروری است که امیدواریم این امر هر چه سریعتر تحقق یابد.

وی افزود: سیل بند روستای گنجک نیاز به ادامه کار فوری دارد و در صورت بارندگی سیل آسا شاهد آب گرفتگی روستاهای گنجک، گنجی ، کلندانی،سندسر و سورو خواهیم بود.

فرماندار زرآباد تصریح کرد: در صورت کوچکترین بحران و با توجه به امکانات محدود شهرستان در زمینه ستاد مدیریت بحران،جابجای این همه خانوار امکان پذیر نخواهد بود.

محمدی ادامه داد: روستای کلیری بخش کاروان نیاز به ترمیم و بازسازی سیل بند دارد و روستاهای گرکان، هیان،درانگو و هومدان نیز نیاز به احداث سیل بند یا دایک حفاظتی دارند.

وی افزود: با توجه به قرارگیری رودخانه های بزرگ در زرآباد که از شهرستان های همجوار سر چشمه می گیرند که همواره خروشان و طغیانی هستند و این شهرستان را به یکی از نقاط بحرانی استان سیستان و بلوچستان تبدیل کردند نیاز است چندین دستگاه ماشین آلات سنگین ستاد بحران در زرآباد مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت لایروبی رودخانه‌ها بالاخص رودخانه رابچ بعنوان یکی از بزرگترین رودخانه های جنوب سیستان و بلوچستان شاهد کاهش خسارت به منازل مسکونی،کشاورزی و زیر ساخت ها خواهیم بود.

فرماندار زرآباد بیان کرد: چندین روستای شهرستان فاقد آب لوله کشی هستند که نیاز است یک دستگاه تانکر آبرسان به زرآباد اختصاص داده شود.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: برای احداث سیل بندها یک دستگاه بولدوزر به مدت یکماه به شهرستان زرآباد اعزام تا کار احداث سیل بندها را انجام بدهد.

مجید محبی اظهار داشت: با توجه به پیگیری های فرماندار زرآباد برای احداث پل بر روی رودخانه گیتو، از محل مذکور بازدید و پیگیری های لازم جهت احداث پل انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *