دوشنبه / ۱۱ تیر / ۱۴۰۳ Monday / 1 July / 2024
×
کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان صبح امروز، سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان در مصلی قدس زاهدان آغاز به‌کار کرد.
کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان آغاز به‌کار کرد
  • کد نوشته: 16036
  • ۲۴ بهمن
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان صبح امروز، سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان در مصلی قدس زاهدان آغاز به‌کار کرد.
    در این مراسم سردار محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران حضور دارند.
    سردار حسین معروفی، فرمانده سپاه سلمان استان پیش از این در خصوص برپایی کنگره ملی شهدای استان، گفت: در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶ هزار شهید بومی و غیر بومی داریم اما به دلیل اینکه کنگره ملی شهدا متعلق به شهدای عزیزی است که خانواده‌های معظم آنان در استان استقرار دارند، لذا این کنگره برای تعداد ۲۰۵۸ شهید بزرگوار برپا می‌شود.
    وی افزود: از این تعداد، ۴۹۴ شهید از ارتش، ۷۸۶ شهید از سپاه و بسیج، ۴۶۶ شهید از نیروی انتظامی و ۳۱۲ شهید نیز از شهدای مردمی هستند که در حوادث تروریستی از جمله تاسوکی، انفجار مسجد امیرالمومنین(ع)، مسجد جامع و حادثه تروریستی در روز تاسوعای حسینی در چابهار به شهادت رسیدند.
    فرمانده سپاه سلمان استان بیان کرد: همچنین ۹۳۴ نفر در دوران دفاع مقدس، ۲۰۶ نفر توسط نیروهای ضد انقلاب، ۷۵۲ شهید توسط اشرار و ۱۵۷ شهید نیز در دیگر حوادث از جمله سرنگونی هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکا آسمانی شده‌اند؛ ۹ تن از این عزیزان نیز در دفاع از حریم ولایت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *