مهدی پارسی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرساری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ کیلومتر پروژه راهسازی در محورهای زاهدان-میرجاوه، زاهدان-نصرت آباد، زاهدان-زابل، زاهدان-بیرجند، زاهدان-خاش (قطعه ۱بطول ۲۰کیلومتر ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان، خاش –روتک به همراه پل شیله در دست ساخت است که بر اساس برنامه این اداره کل متعهد شده است ۷۰ کیلومتر باند دوم را تا پایان سالجاری به بهره برداری برساند.
وی افزود: تمامی ۱۵ کارگاه راهسازی استان با وجود بدهی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومانی که در تاریخ راه سازی استان بی سابقه بوده فعال است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرساری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه شبکه راه های استان به ویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راه های داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمد های ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سیر به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است با تامین ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح ها تکمیل و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی شده محقق می شود.
پارسی میزان اعتبارات و زمان ابلاغ آن نیز یکی از چالش های حوزه راه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و بیان کرد: راهسازی یکی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان که برخی مناطق آن سخت گذر و کوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد .