سه شنبه / ۱۲ تیر / ۱۴۰۳ Tuesday / 2 July / 2024
×
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با نهادینه کردن فرهنگ کار خیرخواهانه در حوزه سلامت، می‌توانیم ضمن رفع مشکلات به سلامت جامعه کمک کنیم.
پنج میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به علوم پزشکی سیستان و بلوچستان اهدا شد

دکتر حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اظهار داشت: نقطه قوت نظام بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان کمک گرفتن از مردم در قالب سازمان‌ های مردم نهاد است و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تمام توان خود را جهت تسهیل گری ساز و کارهای قانونی استفاده کرده است. هر قدر که بتوانیم مشارکت مردم را جلب کنیم باعث می شود تا مبادرت به کارهای خیر فرهنگ سازی شود.

وی افزود: حوزه فعالیت نظام سلامت و خدماتی که ارائه می‌دهد بسیار گسترده است و علاوه بر حوزه های عمرانی و تجهیزات، بخشی از هزینه‌های متحمل شده به سیستم بهداشتی و درمانی هزینه‌های جاری است، بر همین اساس باید هماهنگی خیرین با حوزه سلامت بیشتر شود تا خیرین بتوانند در جهت رفع نیازهای واقعی حرکت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، با اشاره به حضور یافتن پزشکان ایرانی خارج از کشور در زاهدان و انجام جراحی تخصصی بیان کرد: باید از همه ظرفیت خود برای کمک گرفتن از کمک‌های داخلی و خارج استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان به کشور عمان در رفت‌ و آمد هستند گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم ایران و سیستان و بلوچستان در عمان زندگی می‌کنند می‌توان برنامه‌ریزی جدی جهت ورود خیرین از کشور عمان انجام داد.

محمود طاهری مدیرکل مجمع خیرین سلامت سیستان‌ و بلوچستان نیز اظهار داشت: تاکنون توسط این مجمع ۴۸ پروژه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر ساخته شده است.

وی افزود: بیش از ۵ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تاکنون به دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان کمک شده است و بیش از ۴ میلیارد تومان نیز در ایام کرونا در زمینه خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی هزینه شده است.

مدیرکل مجمع خیرین سلامت سیستان‌ و بلوچستان، ادامه داد: همچنین برای بیش از هزار و ۱۰۰ نفر از افراد بی بضاعت که توان پرداخت سهم درمان خود خود را نداشته اند یا فاقد بیمه بوده اند هزینه های درمانی شان پرداخت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *