سه شنبه / ۱۲ تیر / ۱۴۰۳ Tuesday / 2 July / 2024
×
هاتف سیستان و بلوچستان - وزیر بهداشت در سفر به سیستان و بلوچستان، بیمارستان مادر و کودک حضرت فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر را به عنوان بزرگترین مرکز درمانی مادر و کودک جنوب شرق کشور افتتاح کرد.
بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور در ایرانشهر افتتاح شد

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، در حاشیه افتتاح بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور، با اشاره به آغاز عملیات ساخت این پروژه از سال ۹۴ و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی تا ابتدای کار دولت مردمی، اظهار داشت: تکمیل و تجهیز این پروژه در طول سه سال گذشته با جدیت دنبال شد و ارزش روز آن، حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: فعالیت ۱۱۴ تخت بیمارستانی این مرکز شروع شده است و این بیمارستان از پیشرفته‌ترین مراکز درمانی جنوب شرق کشور است که دارای امکانات و بخش‌های پیشرفته‌ای از جمله مراقبت‌ های ویژه نوزادان می‌باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به افتتاح ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی در روز جاری در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها که حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ارزش دارد، ۱۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزوده می‌شود.

عین اللهی گفت: مقرر بود که تا پایان سال، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را در سراسر کشور افتتاح کنیم و هدف ما، افتتاح نمایشی طرح‌ها نیست بلکه شرط افتتاح، تکمیل پروژه‌ها و پذیرش بیماران و مراجعان است و تا زمان دولت جدید، یک هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور، راه اندازی می‌شود.

وی به اجرای پویش تعالی سلامت، استمرار خدمت در کشور اشاره و عنوان کرد: در این پویش تا کنون ۲۲ پروژه در خراسان رضوی به ارزش سه هزار میلیارد تومان، بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان همدان با اعتبار یک هزار میلیارد تومان و امروز این بیمارستان در ایرانشهر افتتاح شد و در ادامه نیز بیمارستان‌هایی در خوزستان، یزد، سمنان و اراک افتتاح خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *