• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

توزیع بیش‌از ۱۲۶ هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 155177
  • 16 اسفند 1401 - 14:17
توزیع بیش‌از ۱۲۶ هزار اصله نهال در سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هفته درختکاری بیش‌از ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ اصله نهال درخت مثمر و غیر مثمر بصورت رایگان بین مردم استان در حال توزیع است.

عبدالباسط پاکزاد با اشاره به اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است اظهارداشت: اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با مشارکت دستگاه‌ها و حضور مردم برنامه‌های متنوعی به مناسبت این هفته در نظر گرفته است.
وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کاشت درخت و جلوگیری از تخریب منابع ملی است به طوریکه هر یک از افراد جامعه در این هفته با غرس یک نهال می‌تواند در توسعه منابع ملی و ایجاد فضای سبز در منطقه خود سهیم باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: کاشت، نگهداری و صیانت از درخت و توسعه درختکاری تکلیف شرعی و وظیفه‌ای همگانی است که این نهاد همه ساله همزمان با هفته منابع طبیعی اقدام به توزیع نهال رایگان در راستای ترویج این امر پسندیده در میان مردم می کند.

وی ادامه داد: نهال‌های در حال توزیع در سیستان و بلوچستان شامل گونه‌های جنگلی و بیابانی نظیر کاج، زبان گنجشک، سنجد، سنجد تلخ، کهور ایرانی، چش، انواع آکاسیا، بید، پده و اوکالیپتوس است.

پاکزاد با بیان اینکه درخت یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین عناصر در محیط زیست و چرخه حیات در اکوسیستم جهانی محسوب می‌شود،گفت: این اداره‌کل در راستای فرهنگ سازی کاشت درخت اقدام به کاشت ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ اصله انواع درخت و قلمه در پروژه‌های مختلف در سطح اراضی سیستان وبلوچستان کرده است.

وی خاطر نشان کرد: درختکاری، فعالیتی اثربخش در جهت حفاظت از محیط زیست و تضمین زندگی آیندگان محسوب می‌شود، اقدامی که با نهادینه شدن و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به اهمیت و جایگاه طبیعت می‌تواند راهگشای حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی باشد.

۱۸۷هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع گستره، سیستان و بلوچستان را به بزرگترین استان کشور تبدیل کرده این استان به واسطه برخورداری از ۲ ناحیه رویشی متفاوت ایرانی تورانی و عمانی با وجود واقع شدن در منطقه گرم و خشک کشور از تنوع گیاهی برخوردار است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.