• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1

گازرسانی به ۳۰ شهر سیستان و بلوچستان در حال انجام است

  • کد خبر : 162640
  • 02 آذر 1402 - 9:02
گازرسانی به ۳۰ شهر سیستان و بلوچستان در حال انجام است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر۱۰ شهر این استان شامل زاهدان، زابل، هامون، ایرانشهر، محمدآباد، بمپور، بزمان، محمدان، خاش و اسماعیل آباد گازدارند و گازرسانی به ۳۰ شهر دیگر استان نیز در حال انجام است.

محمودرضا میرشکاری با بیان اینکه تمام شهرهای سیستان و بلوچستان درگیر پروژه گازرسانی شده است، افزود: با اجرای بیش از پنج هزار و ۸۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در سطح شهرها و روستاهای استان تاکنون ۱۰ شهر از مجموع ۵۵ شهر و ۱۱۰ روستا از سه هزار و ۲۸۰ روستا دارای قابلیت گازرسانی استان گازدار است.

وی ادامه داد: با نصب بیش از ۱۰۰ هزار علمک هم اینک ۱۰۰ هزار و ۳۹ هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره‌مند شده‌اند که عمده آنها با ۱۱۳ هزار و ۶۲۶ مشترک در زاهدان ساکن هستند.

مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: همچنین عملیات اجرایی گاز رسانی در ۱۵ شهر استان شامل زهک، ادیمی، دوست محمد، بنجار، جزینک، سرجنگل، ده رئیس، ریگ ملک، نوک آباد، لادیز، میرجاوه، سراوان، قصرقند، گلمورتی و چابهار نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ شهر باقی مانده سیستان و بلوچستان برای گازسانی در مراحل مختلف مطالعات و طراحی شبکه و پیمان سپاری قرار دارند.

میرشکاری تاکید کرد: سعی بر آن است تا با رساندن این موهبت الهی به اقصی نقاط استان در کمترین زمان ممکن علاوه بر رفع یکی از اصلی ترین دغدغه های هم استانی های عزیز که همان تامین سوخت مورد نیاز می باشد جان تازه ای به صنایع استان و بخش تولید بخشیده شود.

شبکه انتقال گاز در اولین صحنه خود بعد از گذر از پیچ وخم‌های متعدد وارد سیستان و بلوچستان شد، طرحی که با اجرای پروژه عظیم انتقال گاز از عسلویه به این استان به طول ۹۰۷ کیلومتر با لوله‌هایی به قطر ۵۶ اینچ در شهریور ۸۹ به بهره‌برداری رسید و در فروردین سال ۹۳ طرح گازرسانی به زاهدان، چابهار، زابل، کنارک و صنایع موجود منطقه با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از محل بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ تصویب شد.

گام مهم بعدی در این پروژه انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان به طول ۲۶۲ کیلومتر با قطر ۳۶ اینچ و اعتبار هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود.طرحی که شهریور ۹۲ آغاز و حجم عمده این طرح (۷۰ درصد کار) در سال ۹۵ در مدت ۱۰ ماه انجام شد.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۸ هزار و ۲۲۲ کیلومترمربع (معادل ۱۱.۵ درصد مساحت کشور) و بیش‌ از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می‌رود.

از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه خطوط انتقال گاز بین شهری، بهره برداری از خط انتقال گاز زاهدان به زابل و همچنین بهره‌برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر – پاییزان – خاش و خاش – میرجاوه در آبان ماه پارسال، با هدف بهره مندی مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، زابل، هیرمند، نیمروز، زهک و هامون و همچنین صنایع و صنوف مستقر در این شهرستان‌ها از گاز طبیعی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=162640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.