دوشنبه / ۱۱ تیر / ۱۴۰۳ Monday / 1 July / 2024
×

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان تجسمی از لطافت و هنر مردم این منطقه است که اگر مورد حمایت قرار گیرد و بتوان از ظرفیت‌های آن به‌طور صحیح بهره برد، مشکلات اقتصادی استان را تا حد زیادی رفع خواهد کرد.

صنایع دستی، تجسمی از لطافت و هنر مردم سیستان‌وبلوچستان است
  • کد نوشته: 18053
  • ۱۶ مرداد
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    به گزارش هاتف ، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشست با صنعتگران استان، گفت: یکی از مباحث مهم که همه مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند، مبحث صنایع دستی است که استان سیستان و بلوچستان در این زمینه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.
    وی ادامه داد: صنایع دستی سیستان و بلوچستان تجسمی از لطافت و هنر مردم این منطقه است که اگر مورد حمایت قرار گیرد و بتوان از ظرفیت‌های آن به‌طور صحیح بهره برد، مشکلات اقتصادی استان را تا حد زیادی رفع خواهد کرد.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: هنر زنان بلوچ و سیستانی در سطح بسیار بالایی است، بطوری که می‌تواند در دنیا مطرح شود، اما عدم برنامه ریزی و عدم ایجاد تشکل باعث شده تا هنر، فرهنگ‌ و آداب و رسوم این منطقه کمتر دیده شود.
    وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور ساختن صنایع دستی نیاز به کارهای یدی و قدرتی دارد که بی شک مردان در این زمینه فعالیت بیشتری دارند اما در سیستان و بلوچستان به دلیل نوع صنایع دستی آن، زنان نقش پررنگتری را ایفا می‌کنند.
    جلالزایی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با کمک شهرداری زاهدان، محلی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان راه اندازی کنیم.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: تلاش خواهیم کرد تا تولیدات صنعتگران را به طور قانونی به همه جا صادر کنیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *