چهارشنبه / ۱۳ تیر / ۱۴۰۳ Wednesday / 3 July / 2024
×

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنایع دستی سیستان و بلوچستان تجسمی از لطافت و هنر مردم این منطقه است که اگر مورد حمایت قرار گیرد و بتوان از ظرفیت‌های آن به‌طور صحیح بهره برد، مشکلات اقتصادی استان را تا حد زیادی رفع خواهد کرد.

صنایع دستی، تجسمی از لطافت و هنر مردم سیستان‌وبلوچستان است
  • کد نوشته: 18053
  • ۱۶ مرداد
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    به گزارش هاتف ، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشست با صنعتگران استان، گفت: یکی از مباحث مهم که همه مسئولان و دولتمردان جمهوری اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند، مبحث صنایع دستی است که استان سیستان و بلوچستان در این زمینه از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.
    وی ادامه داد: صنایع دستی سیستان و بلوچستان تجسمی از لطافت و هنر مردم این منطقه است که اگر مورد حمایت قرار گیرد و بتوان از ظرفیت‌های آن به‌طور صحیح بهره برد، مشکلات اقتصادی استان را تا حد زیادی رفع خواهد کرد.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: هنر زنان بلوچ و سیستانی در سطح بسیار بالایی است، بطوری که می‌تواند در دنیا مطرح شود، اما عدم برنامه ریزی و عدم ایجاد تشکل باعث شده تا هنر، فرهنگ‌ و آداب و رسوم این منطقه کمتر دیده شود.
    وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور ساختن صنایع دستی نیاز به کارهای یدی و قدرتی دارد که بی شک مردان در این زمینه فعالیت بیشتری دارند اما در سیستان و بلوچستان به دلیل نوع صنایع دستی آن، زنان نقش پررنگتری را ایفا می‌کنند.
    جلالزایی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با کمک شهرداری زاهدان، محلی را برای ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان راه اندازی کنیم.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: تلاش خواهیم کرد تا تولیدات صنعتگران را به طور قانونی به همه جا صادر کنیم.

    نوشته های مشابه
    مشارکت در انتخابات مهم و پیش نیاز کشور است
    مشارکت در انتخابات مهم و پیش نیاز کشور است

    مشارکت در انتخابات مهم و پیش نیاز کشور است

    اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قصرقند
    اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره)قصرقند

    اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قصرقند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *