• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

آماده شدن ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با ارش ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در منطقه آزادچابهار

  • کد خبر : 158296
  • 26 تیر 1402 - 0:39
آماده شدن ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با ارش ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در منطقه آزادچابهار
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس هیات‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با ارزش بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف اقتصادی از جمله تولیدی، صنعتی، ترانزیتی، گردشگری و بهداشتی آماده ارائه است.

امیر مقدم در گفت وگو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و به عنوان پایتخت دریایی و دروازه تجارت مطرح است برای همین منظور با محوریت منطقه آزاد چابهار دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در شهر مشهد برگزار می شود.

وی بیان کرد: از شرکت‌های فعال در صنایع مختلف و صادراتی هم برای حضور و هم برای بازدید در این نمایشگاه دعوت شده است.

وی با تاکید بر این که منطقه آزاد چابهار آمادگی کامل برای همکاری و تعامل در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در منطقه آزاد چابهار دارد، گفت: تمایل داریم که شرکت‌های فعال در نمایشگاه حضور یابند و از نزدیک ضمن بازدید در جریان بسته‌های آماده ارایه قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد از ۲۷ الی ۳۰ تیرماه برگزار می شود و قشرهای مختلف مردم و مسوولان و فعالان اقتصادی می توانند از ساعت ۱۵ الی ۲۰ بازدید کنند.

مقدم گفت: برای تحقق هدف‌گذاری سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ستادی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای رصد و حمایت از سرمایه گذاری ها و صادرات راه اندازی شده تا تمامی فرآیندهای تولید و اشتغال، جذب سرمایه گذار، بسته‌های سرمایه گذاری و برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تشکیل شده است؛ در همین راستا جلسات هفتگی به صورت مستمر برگزار می شود.

وی افزود: با معرفی بسته های سرمایه گذاری متعدد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاری در این مناطق فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به بروکراسی طولانی و پیچیده در کشورمان، برای تدوین این بسته‌ها فرآیندی را دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرده که قرار شده هر منطقه آزاد بسته‌های سرمایه گذاری را آماده و فرصت بررسی آنرا برای سرمایه گذاران در نظر بگیرند؛ همچنین زمین و زیرساخت را تامین کرده و مجوز بی نام صادر تا فقط درج نام سرمایه گذار در برگه و مجوز و تایید اهلیت سرمایه گذار باقی بماند؛ عملا این کار باعث کوتاه شدن فرآیندها شد.

چابهار

جزئیات دومین نمایشگاه رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

مشاور و قائم مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جزئیاتی از دومین نمایشگاه رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ۴۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ارائه کرد.

مسعود حسین پور درباره جزئیات دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران اظهار داشت: با توجه به شعار سالجاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده و با همچنین با توجه به فلسفه وجودی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که پایگاه اصلی اقتصاد بین الملل کشورمان است، سیاست جذب سرمایه و تولید و اشتغال و رونق و ارزآوری را دنبال کرده و مقرر شد که همه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این راستا به سمت جذب سرمایه و صادرات و تولید رفته و برنامه های ویژه برای آن ترسیم کنند.

وی افزود: در فصل زمستان سال گذشته مقرر شد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بسته های سرمایه گذاری تدوین کنند که به طور میانگین ۵۰ بسته از سوی هر منطقه تهیه شد و در نمایشگاه ایران اکسپو (۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت) نیز ۳۷۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ارزش ۲۴۰ هزار میلیارد تومان و ۵ میلیارد یورو رونمایی شد.

وی تصریح کرد: در پایان بهار سالجاری هم هر منطقه به طور میانگین ۵۰ بسته سرمایه گذاری را تدوین کرده و عملا ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری جدید به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان آماده شد.

مشاور و قائم مقام دبیر در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آماده است؛ بر همین اساس تعدادی نمایشگاه داخلی و خارجی از ابتدای تا انتهای سالجاری برنامه ریزی شده تا برگزار شود.

حسین پور افزود: در نمایشگاه دوم رونمایی از بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار است از همه سرمایه گذاران خارجی و فعالان حوزه صادرات و اعضای شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که ۱۴ دولتمرد هستند دعوت می کنم در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی اظهار داشت: از همه سرمایه گذاران و بازرگانان دعوت کردیم تا با تولیدکنندگان ایرانی در این نمایشگاه دیدار و گفت وگو کرده و وارد مذاکره شوند.

وی افزود: برای تحقق هدف گذاری سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ستادی در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای رصد و حمایت از سرمایه گذاری ها و صادرات راه اندازی شده تا تمامی فرآیندهای تولید و اشتغال، جذب سرمایه گذار، بسته های سرمایه گذاری و برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی تشکیل شده است؛ در همین راستا جلسات هفتگی به صورت مستمر برگزار می شود.

مشاور و قائم مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با معرفی بسته های سرمایه گذاری متعدد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور زمینه های لازم برای جذب ۲۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری در این مناطق تا پایان سالجاری فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.