• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

چابهار بهشت سرمایه گذاری با هزاران فرصت و مزیت

  • کد خبر : 158311
  • 27 تیر 1402 - 13:11
چابهار بهشت سرمایه گذاری با هزاران فرصت و مزیت
هاتف سیستان و بلوچستان - منطقه آزاد چابهار به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت ها و مزیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، واقع شدن در امن ترین و نزدیکترین مسیر به بازارهای جهانی بخش دیگری از مزیت های منطقه آزاد چابهار است.

تسهیلات و مزیت های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار امکان استفاده از نیروی کار خارجی به میزان ۱۰ درصد کل نیروی کار در این منطقه را دارند و سرمایه گذار مجاز به خرده فروشی کالا نیز است.

چابهار موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و به عنوان دروازه توسعه محور شرق از آن یاد می شود. مزیت های اختصاصی برای منطقه آزاد چابهار جهت تشویق سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است که می تواند برای اجرای هر ایده سودآور باشد.

چابهار با موقعیت جغرافیایی و راهبردی در کنار آبراه‌های بین المللی و نزدیک به خطوط بین الملل کشتیرانی واقع شده و تنها بندر تجاری ایران در خارج از تنگه هرمز است

این منطقه نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آب های آزاد، نزدیک ترین بندر به بازارهای آسیای میانه و افغانستان است و دسترسی آسانی به سوخت های فسیلی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی گوناگون در شرق ایران دارد.

از جمله مزیت های شهرستان و منطقه آزاد چابهار تسهیلات فروش و اجاره بلند مدت برای سرمایه گذاران خارجی است که می تواند ۱۰۰ درصد سهام شرکت های اتباع خارجی را تملک کنند.

قوانین و مقررات انعطاف پذیر در زمینه نیروی کار شاغل در منطقه آزاد چابهار وجود دارد و سرمایه گذاران مجاز به تخلیه، بارگیری، ترانزیت و ترانشیپ و معافیت آن از عوارض و حقوق گمرکی به استثنای هزینه های انبار و جابجایی هستند.

قابلیت استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری و امکان تاسیس بانک و بیمه داخلی و خارجی یا شعبات آنها در منطقه آزاد چابهار وجود دارد.

این منطقه نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آب های آزاد، نزدیک ترین بندر به بازارهای آسیای میانه و افغانستان است و دسترسی آسانی به سوخت های فسیلی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی گوناگون در شرق ایران دارد.

ویزای ۶ ماهه برای سرمایه گذاران خارجی با قابلیت تمدید در منطقه آزاد چابهار صادر می شود و صدور ویزا از طریق نمایندگی وزارت امور خارجه نیز قابل انجام است

رونمایی از ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهارکرد: ارتقاء منطقه آزاد چابهار و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی وشبکه گاز، امکان ساخت صنایع پایین دستی با آغاز بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی از فرصت های آینده در بندر و منطقه آزاد چابهار است.

وی گفت: تعداد ۹ شهرک تخصصی شامل فرآوری خرما، صنایع خودرو، شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمل آوری صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، لجستیک، انرژی های تجدید پذیر و شهرک پزشکی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه آماده واگذاری است.

مقدم افزود: در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور از ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی شد که سهم منطقه آزاد چابهار ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران باید احساس کنند دستگاه‌های متولی پشتیبان و حامی آنها هستند، خاطرنشان کرد: تکریم سرمایه‌گذاران و تسهیل فرایندهای سرمایه‌گذاری بعنوان مهمترین عامل در جذب سرمایه است و روان‌سازی فرایندها باید به نقطه‌ای برسد که سرمایه گذاران درگیر بروکراسی و موانع دست و پاگیر اداری نشوند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران باید احساس کنند که حاکمیت و دستگاه‌های متولی پشتیبان و حامی آنها هستند و هیچ مانعی پیش روی آنها نیست، تصریح کرد: مدیران و مسوولان منطقه آزادچابهار باید به دنبال ارتباط نزدیک با سرمایه‌گذاران باشند و به استقبال و پیشواز سرمایه گذاران بروند تا آنها آرامش فکری و اطمینان خاطر پیدا کنند.

وی یکی از مهمترین ظرفیت ها برای توسعه کشور را اقتصاد دریامحور عنوان کرد و گفت: چابهار بواسطه دسترسی به دریا می‌تواند در اقتصاد دریا محور به عنوان یک اولویت در کشور موفق عمل کنند.

مقدم گفت: بسته سرمایه گذاری طیف وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، خدماتی و کشاورزی را در بر گرفته است که اهم شاخه‌های آن مشتمل بر صنایع معدنی و فلزی، صنایع دستی، پلیمری، شیمیایی و پتروشیمی، سلولوزی، نساجی و چرم، برق و الکترونیک، لوازم خانگی، خودرو و نیرومحرکه، ماشین آلات و تجهیزات، دارو و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و شیلات، رمزارزها، هوافضا، فناوری اطلاعات، فرهنگی، لجستیک، مسکونی، اداری و تجاری و گردشگری هستند.

نمایشگاه بین‌المللی مشهد از امروز ۲۷ تیر تا ۳۰ تیرماه برگزار می‌شود و قشرهای مختلف مردم و مسوولان و فعالان اقتصادی می توانند از این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ بازدید کنند.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۸۲ هزار هکتار و ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ با مصوبه هیات وزیران رسمیت یافت و در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۷۱ همزمان با کیش و قشم رسما افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.