• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

امضای تفاهم‌نامه میان منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی سرخس

  • کد خبر : 158395
  • 02 مرداد 1402 - 8:07
امضای تفاهم‌نامه میان منطقه آزاد چابهار و منطقه ویژه اقتصادی سرخس
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس تفاهم نامه همکاری مشترک درباره فعال شدن "محور ترانزیتی چابهار – سرخس" امضا کردند.

در حاشیه دومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با حضور مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و دکتر حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک با موضوع فعال شدن “محور ترانزیتی چابهار – سرخس” نسبت به شناسایی بازارهای هدف و انجام فعالیت های تبلیغاتی و مبادله اطلاعات از طریق ایجاد بانک اطلاعات برگزاری نمایشگاه ها و همایش های مشترک در داخل و خارج از کشور بررسی های لازم را به انجام رسانند، امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با محوریت تشکیل کنسرسیوم مشترک یا تاسیس شرکت مشترک با همکاری دو جانبه و چند جانبه با همکاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی واقع در محور شرق و با جلب همکاری شرکت های حمل و نقل بخش خصوصی جهت فعال سازی محور ترانزیتی چابهار – سرخس و با استفاده از ظرفیت های پلاک منطقه آزاد چابهار برای تردد بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی واقع در محور ترانزیتی یاد شده توافق کردند.

همچنین جهت فعال نمودن دفتر یا میز نمایندگی در مناطق یکدیگر از طریق در اختیار گذاشتن مکان و امکانات مناسب و معرفی نماینده یا نمایندگان دو طرف برای تشکیل کمیته‌ای جهت پیگیری و تسریع در اجرایی شدن امور مربوطه توافق نمودند.

با توجه به اهمیت نقش آموزش عالی در توسعه دو منطقه و در راستای ایجاد مناطقی بر بنیان دانش محور، نسبت به همکاری مشترک جهت ایجاد شعبات دانشگاه‌های معتبر در دو منطقه در رشته‌های مورد نیاز و از طریق انعقاد تفاهم‌نامه‌های سه جانبه با دانشگاه‌های علاقمند به همکاری اقدامات لازم را به عمل آورند.

علاوه بر این طرفین توافق نمودند درخصوص برگزاری و تداوم جلسات فیمابین به صورت مستمر و منظم مدیران عامل دو منطقه به صورت دوره‌ای هر شش ماه یکبار و به طور منظم و مستمر در جهت بررسی توافقات گذشته و یا انعقاد توافقات تازه در مناطق یکدیگر تشکیل گردد.

گفتنی است امضای این تفاهم‌نامه‌ بخشی از اهداف تقویت همکاری‌های مشترک در راستای توسعه کریدور شرق می‌باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.