• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

۷۱ هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی سیستان و بلوچستان افزوده شد

  • کد خبر : 159441
  • 14 شهریور 1402 - 13:21
۷۱ هزار تن به ظرفیت صنایع تبدیلی سیستان و بلوچستان افزوده شد
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی این استان با سرمایه گذاری یک‌هزار و ۸۵۸ میلیارد تومانی بخش خصوصی ۷۱ هزار تن افزایش یافت.

سید محمدرضا سید حسینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در حال حاضر سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۲۶۷ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت یک میلیون و ۳۹۰ هزار تن است.

وی افزود: در سال‌های اخیر ۲۳ واحد جدید صنایع تبدیلی در سیستان و بلوچستان به ظرفیت ۷۱ هزار تن راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدر رفت محصولات کشاورزی، توسعه و گسترش این صنایع، راهی در جهت رشد اقتصادی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و تقویت ارتباطات میان بخش‌های صنعت و کشاورزی را از جمله مزیت راه‌اندازی صنایع تبدیلی و غذایی عنوان کرد.

حسینی گفت: در راستای ارتقای زنجیره ارزش تولید و صادرات محصولات کشاورزی فرآوری شده با هدف ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای بهره‌برداران، یک برنامه پنج ساله برای ارتقا و توسعه واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی سیستان و بلوچستان در زیر بخش‌های کشاورزی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: براساس این برنامه ۴۶۳ هزار و ۴۰۰ تن در پایان سال ۱۴۰۵ به ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی سیستان و بلوچستان افزایش خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: رونق صنایع تبدیلی یکی از سودمندترین ارتباطات بین ۲ بخش صنعت و کشاورزی است، این صنایع از میزان بیکاری‌های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می‌کاهد و زمینه مناسب جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم آورده و به افزایش تولیدات، بهره‌وری، ایجاد فرصت‌های شغلی، تامین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای منجر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سالانه چهار میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در این استان تولید می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.