• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

۴۲ واحد صنعتی راکد در سیستان و بلوچستان احیا شد

  • کد خبر : 159472
  • 16 شهریور 1402 - 18:25
۴۲ واحد صنعتی راکد در سیستان و بلوچستان احیا شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» ۴۲ واحد صنعتی راکد در استان احیا شد.

ایرج حسن پور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در خصوص برنامه‌های عملیاتی در حوزه تولید و اشتغال صنعت معدن و تجارت در سال جاری، اظهار داشت: با صدور تعداد ۶۰ پروانه بهره برداری صنعتی زمینه اشتغال حدود ۵۱۰ نفر در سیستان و بلوچستان مهیا شد.

وی از فعال‌سازی و راه اندازی مجدد تعداد ۴۲ واحد تولیدی راکد، با اشتغال ۳۲۹ نفر در بخش صنعت و معدن خبر داد و افزود: افزایش ظرفیت تعداد ۴۰ واحد نیمه فعال (با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی) با اشتغال ۱۶۰ نفر و استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و تأمین منابع مالی (طرح رونق تولید، طرح تام، بند الف تبصره ۱۸ و پرداخت از طریق منابع داخلی بانک‌ها) از جمله اقدامات مهم به شمار می‌رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای نیازسنجی ظرفیت‌های تولیدی کشورهای همسایه برای توسعه صادرات در قالب طرح توازن سرمایه گذاری زمینه اشتغال افزون بر ۴۲۰ نفر به طور مستقیم در طرح آلکالوئیدهای دارویی، طرح تراکتورسازی، طرح ادوات و تجهیزات کشاورزی نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده پس از اکتشاف، افزایش استخراج کمی و صدور پروانه بهره برداری ذخایر فلزی و غیر فلزی با محوریت مواد معدنی مزیت دار استان، فرصت اشتغالزایی افزون بر ۴۵۰ نفر به طور مستقیم در بخش معادن آنتیموان، منگنز، کروم، مس، منیزیت، منیزیم و… فراهم شد.

وی بیان کرد: مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای نظیر ایدرو، ایمیدرو و سایر ارگان‌های مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، شرکت صدر تأمین، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، شرکت معادن و فلزات و … در راستای اجرای طرح‌های صنعتی و ایجاد بستر مناسب جهت ورود بخش خصوصی در صنایع پایین دستی و توسعه آنها منجر به ایجاد اشتغال جدید از طریق صدور تعداد ۲ هزار و ۵۴۰ پروانه کسب در حوزه اصناف شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.