• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

رسالت منطقه آزاد چابهار در سیفیت (CIFIT) ۲۰۲۳ چین ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند

  • کد خبر : 159530
  • 18 شهریور 1402 - 18:51
رسالت منطقه آزاد چابهار در سیفیت (CIFIT) ۲۰۲۳ چین ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند
هاتف سیستان و بلوچستان - رئیس هیئت‌ مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نمایشگاه بین‌المللی سیفیت (CIFIT) ۲۰۲۳ شیامن کشور چین، رسالت اصلی حضور در این نمایشگاه را ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند اقتصادی و ارتباطات بعدی جهت‌ شکل‌گیری اتفاقات مثبت در عرصه تجاری دانست.

امیر مقدم در حاشیه نمایشگاه ضمن ضرورت حضور در این دست نمایشگاه های بین‌المللی با تاکید بر اینکه چابهار یک چهار راه جهانی برای تجارت و ترانزیت است و از این محل سهم قابل توجهی جهت ایجاد تعامل سازنده میان تولید کنندگان، صادرات و ترانزیت را داراست تصریح کرد: مهمترین رسالت منطقه آزاد چابهار با کشورهای هدف برقراری و تقویت ارتباط است و شرکت در نمایشگاه سیفیت چین اهمیت زیادی برای دستیابی به اهداف تعیین شده را در زمینه تولیدی-صادراتی دارد.

وی افزود: در زمینه تجارت و صادرات، این نمایشگاه به منطقه آزاد چابهار فرصتی مناسب برای کسب اطلاعات در مورد ارایه بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید و جذب سرمایه گذاران خارجی شرکت کننده در نمایشگاه می‌دهد.

مقدم همچنین اظهار داشت: شرکت در این نمایشگاه امکان برقراری تماس با سرمایه گذاران و تامین کنندگان بین الملی سرمایه فراهم می‌شود و علاوه بر این، چابهار می‌تواند در نمایشگاه سیفیت چین به عنوان یک بازار مقصد جذاب برای جذب سرمایه ها معرفی شود.

وی با بیان این مطلب که حضور در شبکه ای از دانش و تخصص، آشنایی با افراد، افکار و مجالی ایده آل در تعامل با دنیای گسترده تر را فراهم می نماید اضافه کرد: ما با بیش از ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان آمادگی کامل برای تقویت و توسعه همکاری های مشترک اقتصادی را داریم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره‌ به سند جامع همکاری های راهبردی ۲۵ ساله با کشور چین بیان کرد: پیگیری و جلب سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در موضوعات مرتبط با منطقه چابهار و سواحل مکران مندرج در سند جامع همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را در دست اقدام خواهیم داشت.

گفتنی است بخشی از همکاری های سند جامع راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین پروژه های در ارتباط با منطقه چابهار و سواحل مکران، همچون سرمایه‌گذاری بلند مدت در شهرک پتروشیمی چابهار، ساخت شهر هوشمند شهر جدید تیس و سواحل مکران، توسعه و ساخت فرودگاه‌، تکمیل راه‌آهن شرق به غرب، احداث راه‌آهن جنوب به شمال و راه آهن زیارتی پاکستان، ایران، عراق و سوریه، طراحی شهرک خودرو و سرمایه گذاری در شیلات و کشاورزی می باشد که پیگیری و مذاکره با مسئولان چینی در این خصوص و همچنین همکاری ها بین مناطق آزاد ایران با چین از دیگر برنامه‌های مهم این سفر است.

بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت ۲۰۲۳) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.