• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

۱۳۴ فروند شناور بیش از هزار تنی وارد بندر چابهار شده است

  • کد خبر : 163909
  • 04 بهمن 1402 - 9:40
۱۳۴ فروند شناور بیش از هزار تنی وارد بندر چابهار شده است
هاتف سیستان و بلوچستان - قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: رونق حمل و نقل و ترانزیت کالا در بندرچابهار جریان دارد و در سالجاری تعداد ۱۳۴ فروند شناور بیش از یک‌هزار تنی وارد این بندر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

قاسم عسکری نسب در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهارکرد: این شناورها در کلاس فله‌بر، کانتینری، تانکر و جنرال کارگو و حامل کالای اساسی، کالای کانتینری، نگله های پتروشیمی، گازوئیل، بنزین، نفت خام سنگین و بارگیری سنگ آهن، سنگ کلینکر و سیمان بوده است.

وی در تشریح دلایل افزایش ورودی شناورهای تجاری به بندر چابهار، افزود: زیرساخت های بندری، افزایش نرم عملیاتی و بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری کالا، بهره وری پایانه های بندری، افزایش تعاملات و استفاده از ظرفیت سایر بنادر برای رفت و آمد کشتی ها و ظرفیت عملیات یدک کشی مناسب از جمله دلایل افزایش تعداد کشتی های ورودی به بندر چابهار محسوب می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: حمل و نقل دریایی شالوده و زیربنای اصلی تجارت و عنصر اصلی زنجیره تامین کالا است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از کالاهای مصرفی در اقصی نقاط جهان از طریق دریا جا به جا می شود، اظهار کرد: افزایش تردد کشتی های ورودی به بندر چابهار و نقش آنها در چرخه اقتصادی و زنجیره تامین کالای کشور می تواند به کاهش هزینه های حمل و نقل، کاهش هزینه های مصرفی خانوارها و در نهایت به رشد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بینجامد.

عملیات ترانشیپ کانتینر از مبدا بندر چابهار به بنادر داخلی خلیج فارس
عسکری نسب گفت: با انجام سرویس‌های حمل کانتینری مستقیم، محموله های کانتینرهای ترانشیپی در بندرچابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و به مقصد بنادر داخلی خلیج فارس بارگیری و حمل خواهند شد.

وی افزود: با انجام سرویس‌های حمل کانتینری مستقیم از مبادی بنادر چین و غرب هند به مقصد بندر چابهار و با همکاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، محموله کانتینرهای ترانشیپی به مقصد نهایی بنادر عسلویه، خرمشهر، بوشهر و بندر امام (ره) در بندر چابهار از شناورهای کانتینری مادر تخلیه و پس از آن به‌ مقاصد نهایی بنادر یادشده بارگیری و حمل و از بنادر منطقه، کانتینرهای صادراتی جهت ترانشیپ از چابهار به این بندر منتقل خواهند شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به بازدید چند هفته اخیر وزیر راه و شهرسازی از زیرساخت‌های بندری ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار و سواحل مَکُران و تاکید وزیر راه بر استفاده از ظرفیت‌های بندری و توسعه تجارت و افزایش ترافیک کالا و کانتینر در این بندر؛ توسعه فعالیت‌های بندری، افزایش تردد و تعدد رویه جابجایی کالا و کانتینر و جذب و حمایت‌ از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در توسعه فعالیت‌های دریا محور را از اولویت‌های این اداره کل در راستای سند ابلاغی توسعه دریا محور برای بندر چابهار برشمرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=163909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.