• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

افتتاح سامانه آشکارساز (ایکس ری کامیونی) در گمرک چابهار

  • کد خبر : 164433
  • 29 بهمن 1402 - 19:03
افتتاح سامانه آشکارساز (ایکس ری کامیونی) در گمرک چابهار
هاتف سیستان و بلوچستان -جواد سپاهی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار گفت: سامانه آشکارساز ( ایکس ری کامیونی) در گمرک این شهرستان افتتاح شد که این کار ارزشمند سبب سرعت بخشی در امور صادرات، واردات و در نهایت توسعه ترانزیت خواهد شد.

فرماندار چابهار در آیین شروع بکار سامانه ایکس ری کامیونی چابهار اظهار داشت: سرعت بخشی در امور صادرات، واردات و توسعه ترانزیت با بهره گیری از خدمات سامانه آشکار ساز کامیونی اولین دستاورد این سامانه است.

وی ادامه داد: شفاف سازی فرایند نظارتی و حذف عنصر انسانی در نظارت و کاهش اعمال فردی یکی دیگر از دستاوردهای این سامانه است.

فرماندار چابهار گفت: باتوجه به موقعییت چابهار و حجم کالاهای وارداتی و صادراتی نیاز بود این سامانه جانمایی و امروز به بهره‌برداری برسد.

معاون اداره کل گمرک چابهار نیز با تشکر و قدردانی از نگاه ویژه رییس کل گمرکات ایران به چابهار گفت: شرکت دانش بنیان سرمایه گذاری عمرانی و بین الملی طوسا با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومان مبادرت به سرمایه گذاری در این بخش کرده است.

خدارحم ترشابی ادامه داد: شرکت سازنده این سامانه شرکت دانش بنیان پرتوسازان سلامت سپاهان بوده که تمامی قطعات تولیدی ۱۰۰ درصد داخلی است.

وی افزود: این سامانه در عرصه سه هزار متر مربعی با سالن اسکن تصویری یک‌هزار متر مربع وساختمان اداری ۳۰۰ متر مربع با ظرفیت اسکن کامیونی هر ساعت ۱۰۰ الی ۱۲۰ کامیونی را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش قاچاق کالا با تسریع وتسهیل از طریق هوشمند سازی فرایند بازرسی یکی دیگر از مزایای این سامانه در امر خدمات رسانی است.

معاون اداره کل گمرک چابهار کاهش هزینه های مالی و صرفه جویی در وقت رانندگان ناوگان، کاهش بازرسی‌های غیر هوشمندانه و در نهایت کاهش تراکم و ترافیک کامیون‌ها را از محاسن دیگر این سامانه عنوان کرد.

ترشابی گفت: با استقرار این سامانه فرایند انجام بازرسی هرخودرو ناوگان سنگین حدود ۴۰ثانیه می باشد وخسارت های وارده به بار به صفر درصد می‌رسد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=164433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.